۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸

خاطرات شهید حاج حمید تقوی‌فر تدوین و منتشر می‌شود

خاطرات شهید حاج حمید تقوی‌فر تدوین و منتشر می‌شود

خاطرات شهید حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان دفاع مقدس و شهید مدافع حرم به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا انیسی، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس، با بیان اینکه تدوین کتاب خاطرات شهید مدافع حرم، حاج حمید تقوی‌فر، را به تازگی به اتمام رسانده است، اظهار کرد: ایشان سردار بازنشسته سپاه بودند که بعد از قضایای حمله داعش به عراق به این کشور رفتند. به زودی خاطراتشان را به دست خانواده و یکی از سرداران سپاه پاسداران می‌سپارم تا تایید نهایی را ارائه دهند و این اثر منتشر شود.

وی ادامه داد: حاج حمید تقوی فر به دلیل اینکه در دفاع مقدس فرمانده نیروهای عراقی مستقر در ایران بودند و آن‌ها را برای انجام عملیات بر ضد رژیم بعثی عراق فرماندهی می کردند، پس از پایان جنگ تحمیلی نیز فرماندهی این نیروها را در عراق بر عهده گرفتند.

انیسی درباره چگونگی ثبت خاطرات شهید تقوی فر نیز گفت: ۲ سال پیش با ایشان مصاحبه مفصلی داشتم و در آن مصاحبه مطالبی از حضورشان در دفاع مقدس و در عراق و در مقابل داعش گفتند که تا پیش از آن هیچ جا عنوان نکرده بودند. از شهید تقوی فر چند کتاب خاطره تا به حال به چاپ رسیده است، اما هیچ کدام از آن ها به طور کامل زندگی این شهید را به تصویر نکشیده و بیشتر بر روی زندگی خانوادگی او تمرکز داشته است. اما در خاطراتی که تدوین کرده ام بسیاری از جزئیات عملیات هایی که وی در آن ها حضور داشته و فراز و نشیب های زندگی ایشان روایت شده است.

این نویسنده همچنین گفت: بعد از شهادت سردار تقوی فر، تشویق شدم که خاطراتشان را به نگارش درآورم و در این راه البته مصاحبه هایی هم با همسرشان داشتم و از مصاحبه‌هایی که آقای شیخی با ایشان انجام داده بودند استفاده کردم.

وی خاطرنشان کرد: این شهید مدافع حرم در یکی از عملیات هایشان در نزدیکی شهر سامرا از پهلو مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی قرار می گیرد و البته شهادتشان و وصیتی که به هم‌رزمان‌شان برای مقاومت در برابر داعش می کنند، باعث می شود که در کمتر از یک هفته آن منطقه آزاد شود و در همان سال هم عزاداران حسینی در امنیت به راهپیمایی اربعین حسینی رفتند.

انیسی با بیان اینکه بسیاری از خاطراتی که دیگر سرداران و فرماندهان جنگ از عملیات های مشترکشان با شهید تقوی فر بیان کرده اند با ملاحظاتی همراه بوده است، عنوان کرد: شهید تقوی فر در بیان خاطراتشان ملاحظه ای نداشتند و همین باعث می شد اعتراض برخی از هم‌رزمان‌شان را در پی داشته باشد. اما ایشان معتقد بود سال ها از دوران دفاع مقدس گذشته و باید تمام جزئیات وقایع بیان شود. امیدوارم خاطرات ایشان با کمترین تغییر و یا حذف منتشر شود.

این نویسنده در پایان گفت: خاطرات شهید مدافع حرم، سردار تقوی فر، پس از تایید نهایی، توسط موسسه روایت فتح به چاپ می رسد.

کد خبر 3831838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha