۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶

در بوشهر؛

دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ۱۳ آذر برگزار می‌شود

دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ۱۳ آذر برگزار می‌شود

بوشهر - دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ۱۳ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های قبل تلاش شد تا دو همایش تجلیل از مفاخر استان برگزار شود و همچنین یادواره شهدای روحانی استان نیز برگزار شد.

وی اضافه کرد: آذرماه سال گذشته اولین دوره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری تحت عنوان جشنواره برگزار شد و آثار ارزشمندی به این جشنواره ارسال شد و شاهد حضور مهمانان عزیزی در این جشنواره بودیم و امسال دومین دوره این رویداد تحت عنوان کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) بیان کرد: سال گذشته فقط طلاب و روحانیون استان بوشهر و قم شرکت داشتند ولی امسال از استان‌های مختلف کشور شرکت‌کننده داریم و آثار خوبی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و امسال تاکنون بیش از ۲۵۰ آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام جمالی اضافه کرد: دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری ۱۳ آذر برگزار می‌شود که تلاش می‌شود تا برنامه‌ای در خور استان برگزار شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برای برگزاری باشکوه این کنگره، افزود: اصحاب رسانه همواره در برنامه‌های مختلف همراه ما بوده‌اند و انتظار می‌رود در این جشنواره نیز شاهد همکاری اصحاب رسانه باشیم.

شرکت طلاب از سراسر کشور در کنگره علامه بلادی

دبیر کمیته علمی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) نیز در این نشست اظهار داشت: آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری از علمای بزرگ است که تاکنون به خوبی معرفی نشده است و نیاز است که با برگزاری برنامه‌های مختلف به معرفی این عالم بزرگ بپردازیم.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی با اشاره به اینکه ۷۰ عنوان کتاب توسط علامه بلادی نوشته شده است، ادامه داد: آیت‌الله بلادی بوشهری از سران مبارزه جنوب بود و برای تحریم استفاده از هرگونه کالای خارجی فتوا دادند.

وی با اشاره به تسلط کامل علامه بلادی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی، خاطرنشان کرد: ایشان در زمینه های مختلف از جمله تفسیر، حدیث، فقه، اصول، تاریخ، اخلاق و دعا، پاسخ به شبهات، انساب، کلام و اعتقادات، سیاسی و انتقادی، هیات و نجوم، شعر و ادبیات و رجال کتاب نوشته‌اند.

دبیر کمیته علمی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) از جمله اهداف این جشنواره به تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش بین طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنها، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثار علمی، افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه‌های علمی و پژوهشی، کمک به کاربردی‌کردن علوم اسلامی و معرفی علما و مفاخر استان از آثار آنها از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۵۰ اثر تاکنون به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، افزود: این جشنواره دارای ۱۲ موضوع است و امسال موضوع حوزه انقلابی نیز اضافه شده است و داوران از روحانیون و فضلای استان بوشهر این آثار را داوری می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: برخی از موضوعات پایان‌نامه‌های طلاب دارای کیفیت بسیار بالایی است و می‌تواند در جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

برپایی نمایشگاه آثار طلاب و روحانیون

دبیر کمیته اجرایی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری نیز در این نشست اظهار داشت: بررسی نقش برگزاری چنین کنگره‌ها و جشنواره‌هایی در سطح جامعه یکی از موضوعاتی است که امیدواریم توسط اصحاب رسانه دنبال شود.

حجت الاسلام سید نعمت‌الله رکنی اضافه کرد: دومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) روز ۱۳ آذر ماه همزمان با سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری و روز روحانیت استان بوشهر در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور بزرگانی از حوزه علمیه و دفتر مقام معظم رهبری در این برنامه، بیان کرد: این کنگره در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود و همه بخش‌های برنامه توسط طلاب و روحانیون اجرا خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از آثار علما و فضلای استان بوشهر نیز در کنار این جشنواره برپا می‌شود.

وی گفت: آثار جدید ارسال شده به کنگره در قالب نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد؛ همچنین در این نمایشگاه تصاویری از علمای استان بر روی تابلوهایی نصب خواهد شد.

کد خبر 3834713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha