در پی درگذشت رهبر انقلابی کوبا؛

بشار اسد:نام «فیدل کاسترو» الهام بخش رهبران و مردم سراسر جهان است

بشار اسد:نام «فیدل کاسترو» الهام بخش رهبران و مردم سراسر جهان است

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که نام فیدل کاسترو در ذهن نسل های مختلف جاودانه خواهد ماند و برای مردم بلندنظر که در پی کسب استقلال حقیقی و رهایی از یوغ استعمار و سلطه هستند، الهام بخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور سوریه در پیامی درگذشت «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی و رئیس جمهوری سابق کوبا را تسلیت گفت.

در پیام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در این خصوص آمده است: فیدل کاسترو مبارزه مردم و کشورش علیه امپریالسم و سلطه را طی چندین دهه رهبری کرد و مقاومت وی الهام بخش رهبران و مردم سراسر جهان شد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: کشور کوبا با ایستادگی دربرابر تحریم ها و حملات ظالمانه در تاریخ جدید، به مجسمه ای از آزادگی برای ملت ها در کشورهای آمریکای جنوبی و مردم جهان تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه در پایان این پیام تاکید کرده است: نام فیدل کاسترو در ذهن نسل های مختلف جاودانه خواهد ماند و برای مردم بلندنظر که در پی کسب استقلال حقیقی و رهایی از یوغ استعمار و سلطه هستند، الهام بخش خواهد بود.

گفتنی است، صبح امروز شنبه تلویزیون دولتی کوبا از درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلابی و رئیس جمهوری سابق این کشور در سن ۹۰ سالگی خبر داد.

کد خبر 3834793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha