۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸

ژان کلود یونکر:

بدون روسیه نمی توان به معماریِ هیچ نظام امنیتی در اروپا امید داشت

بدون روسیه نمی توان به معماریِ هیچ نظام امنیتی در اروپا امید داشت

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که برخلاف آنچه رئیس جمهور آمریکا می گوید، روسیه یک قدرت منطقه ای نیست؛ بلکه باید با آن به عنوان کشوری سربلند و موجودیتی عظیم رفتار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی تأکید کرد که نمی توان به ایجاد هیچ نظام امنیتی در اروپا بدون حضور روسیه امیدوار بود.

رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص تصریح کرد: تا کنون شاهد هیچ بحث و تبادل نظری پیرامون لغو فوری تحریم ها علیه روسیه نبوده ام؛ اما من به شخصه مایلم با مسکو به توافقی برسم که از چارچوب کنونی فراتر باشد.

«ژان کلود یونکر» در ادامه افزود: به ذهن داشته باشید که بدون روسیه نمی توان به معماریِ هیچ نظام امنیتی در اروپا امید داشت.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه اتحادیه اوپا تنها ۵.۵ میلیون متر مربع را در اختیار دارد؛ روسیه برخوردار از ۱۷.۵ میلیون متر مربع است؛ لذا باید با آن به عنوان کشوری سربلند و موجودیتی عظیم رفتار کرد. هنوز از بسیاری از مسائل روسیه غافل هستیم. روسیه آنچنانکه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا می گوید، یک قدرت منطقه ای نیست. این امر یک اشتباه محاسباتی بزرگ محسوب می شود.

کد خبر 3835600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha