۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۲:۴۸

هم‌زمان با شب شهادت امام رضا (ع)؛

فیلم/آیین سنتی و با شکوه خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

 فیلم/آیین سنتی و با شکوه خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد ـ هم‌زمان با شب شهادت امام رضا (ع) و غروب ۲۹ ماه صفر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آیین سنتی و با شکوه خطبه خوانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با شب شهادت امام رضا (ع) و غروب ۲۹ ماه صفر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آیین سنتی خطبه خوانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با حضور آیت‌الله علم الهدی، آیت‌الله رئیسی، علیرضا رشیدیان و دیگر مسئولان و خدام و خدمت‌یاران بارگاه منور رضوی و خیل عظیم  زائران بارگاه امام رضا (ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است مراسم خطبه‌خوانی یک آئین سنتی بوده که بر اساس وقف نامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال هزار و ۱۶۰ هجری قمری همه‌ساله در شب شهادت امام رضا(ع) و شب عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

در قالب این مراسم، تولیت و خدام آستان قدس رضوی درحالی‌که شمع‌های روشن در دست دارند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و همچنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری، فرارسیدن ایام عزا را به محضر ولی‌نعمتمان حضرت امام رضا(ع) و امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنند.

کد خبر 3837125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha