نخستین جلسه دولت نجات ملی یمن برگزار شد

نخستین جلسه دولت نجات ملی یمن برگزار شد

دولت نجات ملی یمن روز سه شنبه برای نخستین بار در صنعاء پایتخت این کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا، نخستین جلسه دولت نجات ملی یمن روز سه شنبه به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» در صنعاء پایتخت یمن تشکیل شد.

در این جلسه اولویت های پیش روی دولت نجات ملی یمن و برنامه های کابینه که قرار است طی هفته آینده به مجلس نمایندگان ارائه شود مورد بررسی قرار گرفت. بن حبتور از وزرای پیشنهادی دولت خواست تا ظرف چهار روز دیدگاه‌ها و پیشنهادهایشان را به نخست وزیر ارائه دهند.

در همین حال «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که تشکیل دولت جدید در یمن مانع روند صلح در این کشور می شود. وی همچنین گفت: یمن با مرحله حساسی مواجه است و اقدامات حوثی ها و علی عبدالله صالح مسائل را پیچیده تر می کند.

این در حالی است که «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه با بیان اینکه تشکیل دولت نجات ملی یمن اهمیت زیادی در تقویت مواضع داخلی دارد مردم را به تظاهرات گسترده در تایید تشکیل دولت فراخواند.

وی همچنین تصریح کرد که مردم یمن امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ وحدت و انسجام داخلی در مقابل متجاوزان هستند و نباید به تلاش ها برای تفرقه افکنی اعتنا کنند.

عبدالملک الحوثی همچنین بر اهمیت فراوان تشکیل دولت نجات ملی یمن در تقویت مواضع داخلی و خدمت رسانی به مردم علیرغم اوضاع اقتصادی دشوار تاکید کرده و گفت: مردم و دولت همگی باید تلاش ها را دو چندان کنند تا خداوند پیروزی را نصیب مردم عزیز ما گرداند.

رهبر انصارالله یمن همچنین مردم این کشور را به تظاهرات گسترده در تایید تشکیل دولت و محکوم کردن تجاوز به یمن در زمانی که توسط کمیته آماده سازی تعیین خواهد شد دعوت کرد.

لازم به ذکر است که شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در نشست اضطراری خود تشکیل دولت وحدت ملی این کشور را اعلام کرد. رئیس و اعضای شورای عالی سیاسی یمن از تشکیل دولت وحدت ملی این کشور که در برگیرنده طیف های مختلف است تمجید کردند.

در این نشست تاکید شد که ماموریت دولت که در شرایط دشوار تشکیل یافته است ساماندهی اوضاع داخلی یمن و مقابله با تجاوز اقتصادی، نظامی و سیاسی است.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی نیز با تشکر از رئیس و اعضای شورای عالی سیاسی تاکید کرد که دولتش تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم یمن و ایجاد راهکارهای مناسب برای مشکلات ناشی از تجاوز سعودی به یمن بکار خواهد بست.

کد خبر 3837128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha