۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر:

مردم بوشهر حضوری گسترده و پرشور در برنامه‌های محرم و صفر داشتند

مردم بوشهر حضوری گسترده و پرشور در برنامه‌های محرم و صفر داشتند

بوشهر - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مردم بوشهر حضوری گسترده و پرشور در برنامه‌های محرم و صفر داشتند و شاهد برگزاری مراسم مختلف و متنوعی در نقاط مختلف شهرستان بودیم.

سید ناصر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۳۰ هیئت مذهبی شهرستان بوشهر در برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر همکاری داشتند و شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی با حضور گسترده مردم بودیم.

وی با تقدیر از حضور گسترده و مردم و مشارکت هیئت‌های مذهبی و ادارات و نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های عزاداری، اضافه کرد: در ابتدای محرم همایش بزرگ عاشورائیان در بوشهر برگزار شد.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: روز گذشته و در آخرین روز از ماه صفر، مراسم حرکت دسته‌جات عزاداری از میدان امام خمینی بوشهر تا حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد و در طول این مسیر نیز ایستگاه‌های متعدد صلواتی برپا شد.

وی بیان کرد: در این برنامه زیارت امام رضا(ع) با مداحی حاج غلامرضا ابراهیمی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، برگزاری مراسم سینه‌زنی سنتی با مداحی حاج مصطفی گراشی و مداحی مهدی خرمدل و حسین بردبار همراه بود.

فاطمی در ارتباط با برنامه‌های شاخص محرم و صفر در استان نیز گفت: در روز تاسوعا تجمع بزرگ عاشقان حسینی درمصلی جمعه بوشهر برگزار شد و در روز عاشورا نیز برنامه حرکت دسته‌جات عزادار از بسیج مرکزی تا مصلی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش جاماندگان اربعین از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بوشهر، افزود: در روز ۲۸ صفر نیز حرکت دسته‌جات عزادار از بسیج مرکزی تا مصلی برگزار شد و زیارت ازبعید قرائت شد.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر ادامه داد: دیروز نیز برنامه پیاده‌روی اهالی چغادک از این شهر تا خیمه‌گاه امام حسین(ع) برگزارشد.

کد خبر 3837767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha