۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶

وزیر خارجه دانمارک:

خروج جنگنده‌ های دانمارک از عملیات های ائتلاف در سوریه و عراق

خروج جنگنده‌ های دانمارک از عملیات های ائتلاف در سوریه و عراق

دانمارک اعلام کرد که تمدید مأموریت جنگنده های این کشور در ائتلافِ به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به لحاظ اقتصادی و سیاسی معقول نیست و لذا مأموریت آن ها را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت دانمارک امروز اعلام کرد که پس از ۶ ماه فعالیت، از اواسط دسامبر، دیگر عملیات های نظامی جنگنده‌ های اف- ۱۶ خود را در عراق و سوریه تمدید نخواهد کرد.

«آندرس ساموئلسن» (Anders Samuelsen) وزیر خارجه دانمارک پس از  دیدار با شورای سیاست خارجی این کشور در این باره اعلام کرد: به دنبال خارج کردن جنگنده های خود بر اساس برنامه مشخص شده هستیم. ما به ائتلاف، کمک هایی را در زمینه آموزش های نظامی ارائه می کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: تمدید مأموریت جنگنده ها به لحاظ اقتصادی و سیاسی مورد ارزیابی قرار گرفت و این نتیجه به دست آمد که ادامه این روند هیچ توجیهی نداشته و معقول نیست.

لازم به ذکر است، بازرسی نظامی آمریکا روز دوشنبه این هفته گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن جنگنده های دانمارکی در تهاجم هوائی ۱۷ سپتامبر توسط ائتلافِ به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا مشارکت داشته و به جای هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش به نظامیان سوری در دیرالزور حمله کرده بودند.

گفتنی است، پنتاگون دو روز پیش نیز در گزارشی ضمن اذعان به تهاجم به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور مدعی شده بود که خطای انسانی عامل جنایت مذکور شده و در اظهاراتی مضحک اشتباه محاسباتیِ مذکور را به میزان ۹ کیلومتر اعلام کرده بود.

کد خبر 3838612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha