۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تدوین چارچوب اقتصادمقاومتی درحوزه راه وشهرسازی خوزستان

تدوین چارچوب اقتصادمقاومتی درحوزه راه وشهرسازی خوزستان

اهواز ـ معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تدوین چارچوب برنامه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی در حوزه این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پورسلان صبح امروز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: چارچوب تدوین برنامه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی در حوزه این اداره کل را تدوین کرده ایم.

وی تصریح کرد: همچنین سیمای استان را در بخش اول برای تعیین پتانسیل های استان ترسیم کردیم. وجود بنادر، فرودگاه ها، صنایع عظیم نفت و گاز، نورد و لوله، سهم واردات و صادارت، وجود سدها، مناطق آزاد کشاورزی، مرزهای طولانی آبی و خاکی با کشور عراق، تردد زائران عتبات عالیات، بازدید از یادمان های دفاع مقدس، مناطق آزاد تججاری از جمله ظرفیت ها و تانسیل های این استان است.

معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در وضعیت راه های استان با ۱۴ هزار کیلومتر راه بدون احتساب راه های خاکی با حدود ۶.۵ درصد از کل راه های کشور رتبه سوم را در کشور داریم.

پورسلان ادامه داد: در بخش آزاد راهی نیز با ۱۰۳ کیلومتر رتبه هشتم کشور را داریم. یک هزار و دو کیلومتر طول بزرگراه های این استان است. همچنین در راه های روستایی با هشت هزار و ۶۲۵ کیلومتر رتبه اول کشور را داریم.

وی عنوان کرد: در بخش مسکن با دارا بودن حدود یک میلیون واحد مسکونی از ۲۰ میلیون واحد رتبه کشور ۶ کشور را داریم. در بخش بافت فرسوده تا قبل از سال ۹۳ در تعداد واحدهای تخریب شده و نوسازی رتبه ۲۰ کشور را داشتیم و در سال ۹۳ با تشکیل اداره عمران و بهسازی و عملکرد متمرکز در مرکز استان عملکرد ما ارتقا پیدا کرد.

سند اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی

پورسلان گفت: در بخش سند اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی در راه، مسکن و بازآفرینی شهری (بافت فرسوده) پروژه هایی را تدوین کردیم. در بخش راه حدود ۹۹ کیلومتر بزرگراه در قالب یک طرح کلان برش استانی را تعریف کردند که در قالب هفت پروژه تعریف شده است.

معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: احداث باند دوم هندیجان ـ دیلم به طول ۱۱ کیلومتر که ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، احداث بزرگراه کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز است که به بهره برداری رسیده، بهسازی سه راهی نمره یک ـ قبر سید با ۱۱ کیلومتر که پیشرفت ۱۰۰ درصد، کمربندی باغملک و قلعه تل، یک باند کنارگذر رامهرمز، احداث باند دوم رامهرمز ـ بهبهان و کمربندی ماهشهر و ماهشهر ـ هندیجان از جمله پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه راه و شهرسازی است.

به گفته وی، این پروژه ها با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان تعریف و اجرا شده اند.

معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: آماده سازی مشارکتی به مساحت ۹۷ هکتار یکی دیگر از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که برای رونق بخش مسکن اجرا می شود. ارتقای توان تولید ملی، تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع، به حداکثر رسیدن مشارکت آحاد جامعه و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط از جمله اهداف این پروژه است.

پورسلان ادامه داد: تهیه طرح های بازآفرینی شهری استان نیز یکی دیگر از پروژه ها است که با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و احداث پروژه های روبنایی و زیربنایی با مساحت یک هزار و ۹۲۱ هکتار اجرا می شود.

وی در پایان بیان کرد: تهیه طرح نوسازی و بهسازی محدوده ها و محلات شهر اهواز، احیای مرکز محله از طریق احیای محور تاریخی، زیرسازی و بهسازی معابر بندر امام، احداث سالن های ورزشی در شهرستان دزفول، کف سازی و بدنه سازی خیابان کاوه اهواز از جمله کارهایی است که در زیرمجموعه این طرح اجرا می شود.

کد خبر 3842344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha