نخست وزیر انگلیس در گفتگو با العربیه:

کشورهای حوزه خلیج فارس شریک راهبردی ماهستند/تکرارادعاهای ضدایرانی

کشورهای حوزه خلیج فارس شریک راهبردی ماهستند/تکرارادعاهای ضدایرانی

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه «کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکای راهبردی ما هستند»، اظهارات ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس که پیش از این در نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین مواضعی ضدایرانی اتخاذ کرده بود بار دیگر در مصاحبه با شبکه «العربیه» عربستان مواضع و ادعاهای خود علیه ایران را تکرار کرد.

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با العربیه گفت که کشورش روابط خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و این کشورها شریک راهبردی انگلیس هستند. وی همچنین صادرات انگلیس به کشورهای خلیج فارس را زیاد برشمرد.

ترزا می در پاسخ به آنچه خبرنگار آن را نگرانی بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به دخالت های ایران نامید، گفت: چشمان ما باز است و نگاه ما به ایران کاملا روشن است. ما نیز با این نگرانی درباره فعالیت های ایران و دخالت هایی که در جاهای زیادی از منطقه دارد هم عقیده ایم.

وی همچنین افزود: همکاری با کشورهای خلیج فارس به منظور تضمین ثبات و امنیت منطقه اهمیت دارد و در حال حاضر احداث نخستین پایگاه نظامی در بحرین که نخستین نوع خود از سال ۱۹۷۱ در شرق کانال سوئز به شمار می رود در جریان است.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است ایران فعالیت های خود در منطقه را متوقف خواهد کرد یا نه، گفت: روشن است که تحرکاتی در خصوص ایران انجام شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مدعی شد که توافق هسته ای که با ایران امضا گردید مانع از دسترسی ایران به سلاح هسته ای می شود و اقدام مهمی است «اما در عین حال مهم است که به مقابله با فعالیت های ایران ادامه دهیم و انگلستان همین کار را انجام می دهد».

می در عین حال مدعی شد که با این حال همکاری با کشورهای خلیج فارس برای تضمین امنیت آنها حائز اهمیت است و این امر با حضور نظامی در منطقه محقق می شود و عنصر مهمی در این همکاری به شمار می رود.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این سوال که بسیاری در کشورهای شورای همکاری معتقدند که انگلیس به متحدان خود پشت کرده است و ایران نیز این را می گوید، افزود که نه انگلستان روابط خوب و نزدیکی با منطقه خلیج فارس و کشورهای این منطقه دارد اما می خواهیم این روابط را در آینده تقویت کنیم.

وی همچنین گفت که کشورهای خلیج فارس شریک راهبردی ما هستند اما ایران اینطور نیست.

لازم به ذکر است که نخست وزیر انگلیس پیش از این در نشست شورای همکاری در بحرین نیز عنوان کرد: ما برای افزایش همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه های امنیتی و دفاعی تلاش می کنیم و امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس، امنیت انگلیس محسوب می شود.

کد خبر 3844336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha