۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

بیش از ۷۰۰میلیون مترمکعب گاز در نیمه اول آذرماه در اصفهان مصرف شد

بیش از ۷۰۰میلیون مترمکعب گاز در نیمه اول آذرماه در اصفهان مصرف شد

اصفهان - مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اصفهان مصرف شده است که بیشترین مصرف را در بخش خانگی داشتیم.

سید مصطفی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای آذر ماه سال جاری که میزان برودت هوا نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته، تا کنون ۷۳۰ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان به مصرف رسیده است.

وی بیان داشت: ۵۹ درصد مصرف گاز در این مدت که معادل ۴۳۰ میلیون متر مکعب است مربوط به بخش خانگی و تجاری و ۴۱ درصد آن معادل ۲۹۹ میلیون ۳۰۰ هزار متر مکعب در بخش صنعت به مصرف رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع گاز در این بخش اولویت  نخست را داشته و برخی اوقات برای جلوگیری از افت فشار یا قطعی گاز نقاط سردسیر و مرزی کشور، اعمال محدودیت در مصرف بخش صنعت، ضرورت می یابد.

وی گفت: روزانه بیش از ۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز در سطح استان مصرف می‌شود.

علوی اعلام کرد: با افزایش برودت هوا از ابتدای آذر ماه جاری تاکنون بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف شده است که این میزان ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به میزان کل گاز مصرفی امسال، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۱۹ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مصرف شده که از این میزان بیش از ۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون متر مکعب در بخش صنعت استفاده شده است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: چهار میلیارد و ۹۶۵ میلیون مترمکعب در نیروگاه های استان، یک میلیارد و ۷۶۸ هزار متر مکعب در بخش خانگی، ۳۷۴ میلیون و۶۴۰ هزار متر مکعب در بخش تجاری و ۳۲۵ میلیون و ۷۹۴ هزار متر مکعب در بخش حمل و نقل مصرف شده است.

وی تصریح کرد: از میزان گاز مصرف شده در بخش صنعت بالغ بر سه میلیارد و ۸۷۹ میلیون متر مکعب آن مربوط به صنایع عمده استان است که در کارخانه‌جات فولاد مبارکه، ذوب آهن و سیمان سپاهان مصرف شده و مابقی در صنایع غیر عمده و بخش حمل و نقل استان به مصرف رسیده است.

کد خبر 3845735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha