۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸

فرماندار شاهرود:

خودکفایی کشور در صنعت هسته ای مرهون تلاش علمی نخبگان جوان است

خودکفایی کشور در صنعت هسته ای مرهون تلاش علمی نخبگان جوان است

شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه صنعت هسته ای کشور راه پرفراز و نشیبی را در راستای تحقق حق ملت پیموده است، ابراز داشت: خودکفایی کشور در این صنعت مرهون تلاش علمی نخبگان جوان غیرتمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح سی و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه با همت و تلاش دانشمندان در زمینه هوا و فضا و صنعت هسته ای کشور به عنوان کشور برتر شناخته شده ایم، ابراز داشت: باوجود پیشرفت های بسیاری که در بومی سازی این دانش در کشور صورت گرفته است چنین به نظر می رسد که نمایشگاه هسته ای شاهرود فرصتی را فراهم می کند تا با آگاهی یافتن درباره این دانش در راستای حمایت از این صنعت بیش از پیش کوشا باشیم.

وی افزود: ریاست جمهوری در برابر افرادی که در برابر توافق های صورت گرفته ناعهدی کرده اند پاسخ کوبنده ای دادند که ما با تاثی از آرمان های انقلاب اسلامی در راه توسعه و بالندگی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

فرماندار شاهرود با اشاره به ضرورت برگزاری این نمایشگاه های در شهرستان ابراز داشت: انرژی هسته ای کاربردهای فراوانی در زمینه صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد ولی این کاربردهای جانبی برای عموم مطرح نشده است و این نمایشگاه می تواند دانش ما را در این زمینه ارتقا دهد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه و صنعت هسته ای می توانند در پیوند با هم به توسعه و رونق اقتصادی در کشور کمک کند لذا این نمایشگاه می تواند با ایجاد علاقه مندی و جذب نخبگان عرصه هسته ای در دانشجویان آنها را به باور خودکفایی و توانمندی برساند.

وی با بیان اینکه دانش بومی هسته ای در کشور نیاز به آگاه سازی افکار عمومی دارد، افزود: امروز دانشگاه می تواند در افزایش این آگاهی بخشی نقش موثر ایفا کند و امیدواریم بتوانیم با کسب دانش در کنار صنعت هسته ای  به باور شکوفایی و ضرورت وجود این دانش در کشور برسیم.

کد خبر 3845978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha