۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰

«نواک» سه‌شنبه به تهران می‌آید؛

نشست مشترک اوپک و غیر اوپکی‌ها آغاز شد

نشست مشترک اوپک و غیر اوپکی‌ها آغاز شد

نشست پشت درهای بسته وزیران نفت و انرژی عضو و غیرعضو اوپک درحالی دقایقی پیش در وین آغاز شد که دور جدید گفتگوهای نفتی ایران و روسیه سه‌شنبه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در وین، دور جدید گفتگوهای بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه سه شنبه هفته جاری به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

اوپک در نشست یکصد و هفتاد و یکم تصمیم گرفت به منظور بهبود قیمت، حذف نفت مازاد و ایجاد تعادل در بازار نفت، میزان تولید نفت خود را از اول ماه ژانویه ٢٠١٧ میلادی حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

از سوی دیگر قرار شد کشورهای غیر عضو اوپک، میزان تولید نفت خود را ٦٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهند که روسیه اعلام کرده، حاضر است میزان تولید خود را ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهد، مکزیک نیز با کاهش ١٥٠ هزار بشکه نفت در روز موافقت کرده است.

قزاستان، گینه، جمهوری آذربایجان، روسیه، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و سودان جنوبی کشورهای هستند که امروز در دیدار با ١٣ کشور عضو اوپک حضور دارند.

علاوه بر این ایران، عربستان، لیبی، کویت، عراق، امارات متحده عربی، گابن، اکوادور، آنگولا، الجزایر، قطر، ونزوئلا، نیجریه هم به عنوان ١٣ کشور عضو اوپک در این نشست مشترک حضور یافته اند.

از سوی دیگر وزیر نفت روز سه شنبه (٢٣ آذرماه) برای توسعه همکاری نفتی تهران-مسکو با وزیر انرژی روسیه در ایران دیدار و گفت‌وگو می کند.

وزارت نفت اعلام کرده است: «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه که به‌عنوان رئیس روسی کمیسیون مشترک ایران و روسیه به تهران سفر می‌کند، سه شنبه به دیدار بیژن زنگنه وزیر نفت می‌آید تا با یکدیگر برای توسعه همکاری‌های نفتی مذاکرات جدی داشته باشند.

به گزارش مهر، سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه ٢١ تا ٢٣ آذرماه در تهران برگزار می‌شود؛   محمود واعظی، ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون را به عهده دارد.

کد خبر 3846165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha