۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

آرامش از مولفه‌های مدیریتی دولت تدبیر و امید است

آرامش از مولفه‌های مدیریتی دولت تدبیر و امید است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت:آرامش و انسجام ملی از مولفه‌های مدیریتی دولت تدبیر و امید است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، سید بیوک موسوی  در جمع فرهنگیان گفت:ایجاد امنیت و آرامش در کنار برقراری انسجام و وحدت در جامعه را از مولفه‌های عملکرد دستگاه‌های مدیریتی دولت تدبیر و امید در استان و کشور عنوان نمود و افزود: دولت یازدهم باور دارد که باید فضای باز سیاسی به منظور ارائه نظرات و انتقادات سازنده در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی ایجاد شود و این دولت با جدیت از بروز رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی جلوگیری می نماید.

وی به اقدامات برجسته و مهم دولت تدبیر و امید اشاره نمود و با انتقاد از عدم انعکاس صحیح و کامل دستاوردها اظهار داشت: مظلومیت دولت یازدهم تا حدی است که علیرغم اقدامات بزرگ و شایسته‌ای از قبیل جلوگیری از فساد مالی، انجام نظارت‌های دقیق و مستمر و جلوگیری از برخی هزینه‌های ناصحیح، انعکاس مطلوب و گسترده ای در کشور نداشته است.

معاون استانداری زنجان همچنین به ایجاد هیاهو و بزرگ نمایی در بروز برخی مشکلات محدود نظیر "فیش‌های نجومی" در کشور توسط برخی متخصصین جنگ روانی اشاره نمود و گفت: گروهی خارج از دستگاه‌های دولتی در کمین هستند تا با فضاسازی در جامعه، تخلفات سهمگین و تاسف‌بار گذشته نظیر اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی، موضوع "بابک زنجانی" و اتفاقات شهرداری تهران را که در تاریخ دولت‌ها بی سابقه بوده کمرنگ جلوه دهند و موضوع "فیش‌های نجومی" را بزرگ نمایی نمایند.

موسوی یادآور شد: هرچند مسئله "فیش‌های نجومی" بر اساس تبصره و مصوبه سال ۸۷ و آن هم در سطح برخی از بانک‌ها و موسسات اقتصادی که اغلب خارج از بدنه دولت بودند به وقوع پیوست، ولی برخورد شدیدی با متخلفان انجام شد و بخش قابل توجهی از مبالغ برگشت داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع گروهی از فرهنگیان استان، خود سانسوری و پرهیز از بیان صریح اقدامات انجام شده از سوی مدیران دستگاه‌های دولتی را از دیگر دشواری‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت: عدم بیان صریح نظرات و انتقادات از سوی مدیران بدنه اجرایی کشور موجب شده برخی از مدیران کنونی سیاست‌ها و اقدامات دولت را باور نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ایجاد امنیت و آرامش را از ویژگی‌ها و مولفه‌های مدیریتی در استان و کشور برشمرد و تصریح داشت: ایجاد آرامش در جامعه به معنای بروز "سکوت گورستانی" و مطلق نیست بلکه باید فضای لازم برای ارائه انتقادات منصفانه از سوی اقشار مختلف، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای فراهم شود، چرا که انتقادات سازنده شکوفایی و پویایی را بدنبال خواهد داشت.

موسوی همچنین ایجاد انسجام و وحدت در جامعه را از دیگر شاخصه‌های مدیریتی دانست و افزود: این وحدت باید چندسویه و در میان تمامی افراد و اقشاری که سیاست‌های دولت را باور دارند، ایجاد شود.

معاون استاندار زنجان حضور فعال مدیران همسو با دولت را در تمامی حوزه‌های مختلف کشور ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این حضور به معنای ریل‌گذاری و تسهیل و تسریع در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید که نشأت گرفته از انتخاب و آراء مردم می باشد، باید انجام پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان زنجان به لحاظ برخورداری از نیروهای خالص و صادق در تمامی حوزه‌ها، و توجه مدیریت عالی استان در انتخاب مدیران شایسته و توانمند، اظهار داشت: انتخاب افراد و مدیران شایسته‌تر در تمام سطوح جامعه می تواند در ایجاد امید و شادابی در میان عموم مردم موثر باشد.

موسوی حاکمیت "عقلانیت" و تصمیم‌گیری بر اساس فکر و خِرد جمعی متفکران در جامعه را مهم و موثر دانست و عنوان داشت: همه مدیران و فعالان جامعه، باید در خدمت‌رسانی به مردم و اطلاع‌رسانی اقدامات گسترده دولت اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی به شکاف و فاصله بوجود آمده در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و یادآور شد: حفظ انسجام و همدلی میان مردم و نیروهای همسو با دولت نه تنها در ایام انتخابات، بلکه در سایر زمان ها نیز بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 3848102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha