۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۶

فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت در ارتباط با حلب شد

فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت در ارتباط با حلب شد

وزیر خارجه فرانسه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع در حلب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جی لانگ، فرانسه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل با هدف بررسی اوضاع حلب شد.

«ژان مارک آیرو» (Jean-Marc Ayrault) وزیر خارجه فرانسه امروز در حساب توئیتری خود در این خصوص اعلام کرد: با توجه به ادعاهای مطرح پیرامون توسل به زور در حلب، فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل است.

وی همچنین پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفته بود که نشست مذکور که لازم است در اسرع زمان ممکن برگزار شود، باید به بحث و بررسی پیرامون جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت که اکنون در حلب در جریان است، بپردازد.

اظهارات ادعائی «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه درباره جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت در حلب در حالی بیان شده است که ارتش سوریه درحال خارج کردن تروریست ها از آخرین مناطق شرق حلب بوده؛ تروریست های تکفیری- صهیونیستی متحمل شکست سنگینی شده اند.

لازم به ذکر است، با پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در حلب و شکست سنگین تروریست ها در این منطقه راهبردی، محور غرب در تلاش است با بهره برداریِ ابزاری از حقوق بشر هجمه سنگینی را علیه مقاومت در برابر تروریست ها آغاز کند.

گفتنی است، سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون درگیر جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب است؛ گروهک هائی که فهرست بلند جنایاتشان حتی سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را نیز به صدا درآورده است.

بررسی ادبیات پیشین  جنگ با تروریست ها در سوریه نشان می دهد هربار که ارتش به کمک نیروهای مردمی این کشور به پیروزی های چشمگیری علیه تروریست ها دست یافتند؛ حامیان این گروه ها یک صدا خواستار توقف درگیری ها شده اند.

کد خبر 3849738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Mohammad Reza US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      0 0
      دوستان تروریستها به جلز و ولز افتادند بوی سوختنشان تا به امریکا هم رسیده است