۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۰

دستور کار جدید تکفیری ها پس از شکست در حلب؛

ترکیبی از نبرد نظامی با حملات تروریستی در سوریه ادامه خواهد یافت

ترکیبی از نبرد نظامی با حملات تروریستی در سوریه ادامه خواهد یافت

وزیر خارجه آلمان در واکنش به شکست تکفیری ها در حلب گفت: پس از سقوط حلب، ترکیبی از رویاروئیِ نظامی با حملات تروریستی حتی در دیگر نقاط سوریه ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وُرلد بولتن، «فرانک والتر اشتان مایر» وزیر خارجه آلمان خواستار ایجاد خروجیِ امنی برای بیرون رفتن گروه های مسلح از شرق حلب شد.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: روسیه نباید فکر کند که با سقوط حلب جنگ در سوریه خاتمه خواهد یافت؛ بلکه درگیری ها از طُرق دیگری شامل ترکیبی از رویاروئیِ نظامی با حملات تروریستی حتی در دیگر نقاط سوریه  ادامه می یابد.

وی اکنون که تکفیری ها در موضع شکست حتمی قرار گرفته اند، خواستار توقف درگیری ها در حلب شد و تأکید کرد که بحران کنونی در سوریه راه حل نظامی ندارد.

«فرانک والتر اشتان مایر» تصریح کرد: باید تمام گروه ها به گفتگوهای سیاسی درباره آینده سوریه روی آورند.

این مقام دیپلماتیک آلمان در ادامه از ایران و روسیه خواست تا برای جلوگیری از فاجعه انسانی در حلب به ایفای نقش بپردازند.

لازم به ذکر است، با پیروزی ارتش و نیروهای مردمی در حلب و شکست سنگین تروریست ها در این منطقه راهبردی، محور غرب در تلاش است با بهره برداریِ ابزاری از حقوق بشر هجمه سنگینی را علیه مقاومت در برابر تروریست ها آغاز کند.

گفتنی است، سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون درگیر جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت غرب است؛ گروهک هائی که فهرست بلند جنایاتشان حتی سازمان های به اصطلاح حقوق بشری را نیز به صدا درآورده است.

بررسی ادبیات پیشین  جنگ با تروریست ها در سوریه نشان می دهد هربار که ارتش به کمک نیروهای مردمی این کشور به پیروزی های چشمگیری علیه تروریست ها دست یافتند؛ حامیان این گروه ها یک صدا خواستار توقف درگیری ها شده اند.

کد خبر 3849797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha