۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

در نشست خبری جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان تبریز عنوان شد؛

برقراری عدالت و تمرکززدایی فرهنگی رویکرد اصلی کانون پرورش فکری

برقراری عدالت و تمرکززدایی فرهنگی رویکرد اصلی کانون پرورش فکری

تبریز – معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برقراری عدالت و تمرکززدایی فرهنگی از مهمترین رویکردهای کانون پرورش فکری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دست اندرکاران برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان ظهر چهارشنبه در نشت خبری با اصحاب رسانه تبریز، ضمن تشریح فرآیند برگزاری این جشنواره، در خصوص فعالیت ها و رویکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز توضیحاتی به خبرنگاران ارائه کردند.

برقراری عدالت و تمرکززدایی فرهنگی مهمترین رویکرد کانون است

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این نشست با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز گفت: این اتفاق برای نخستین بار در کشور و پس از برگزاری ۱۷ دوره در تهران رخ می دهد.

مناف یحیی پور خاطر نشان کرد: بر همین اساس کاروانی متشکل از ۵۰ نویسنده کودک و نوجوان در مدت سه روز حضور در این جشنواره از ۳۰ آذر تا دوم دی سالجاری در شهرهای مختلف استان اقدام به کتابخوانی و گفت و گو با مخاطبان کودک و نوجوان خود خواهند کرد.

وی تشویق و ترغیب کوکان به کتابخوانی، جلب توجه افکار عمومی به حوزه کتاب و کتابخوانی و تقویت توان گفت و گو و نقد در کودکان را از مهمترین اهداف هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز برشمرد و خاطر نشان کرد: نویسندگان حوزه کودک و نوجوان نیازمند ارتباط با مخاطبان خود هستند که جشنواره این امکان را فراهم می کند و امیدوریم نتیجه آن بهبود آثار این حوزه باشد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به فعالیت های مختلف کانون در حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: مهمترین رویکرد تمام فعالیت ها برقراری عدالت فرهنگی و تمرکززدایی در سطح کشور استو تلاش می کنیم با برنامه هایی چونتئاتر کتاب و یا تولید فیلم ها و انیمیشن هایی با موضوع آثار مکتوب کانون، کتاب را با سایر رسانه ها آشتی دهیم.

یحیی پور جمعیت مخاطبان کانون را حدود پنج میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در کل کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ سال مخاطب جدی ما هستند که بر همین اساس حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون از جمعیت کشور را شامل می شود که در این میان ۵۰۰ هزار عضو ثبت نام شده داریم و بسیاری از مخاطبان نیز بصورت موردی از برنامه های کانون مانندکارگاه های آموزشی، تریلی نمایش رایگان و یا محصولات تولیدی کانون بهره مند می شوند و متوسط این جمعیت پنج میلیون نفر برآورد می شود.

برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان اولین دیگری برای تبریز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز را اولین دیگری برای این شهر عنوان و تصریح کرد: با وجود برگزاری ۱۷ دوره قبلی جشنواره در پایتخت و حتی اصرار برخی از نویسندگان برای تداوم این روند، با اعتماد مسئولان کانون، هجدهمین دوره جشنواره برای نخستین ‌بار در تبریز و شهری غیر از تهران برگزار خواهد شد.

هادی یوسف‌زاده با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۳۰ آذر تا دوم دی امسال افزود: کاروان ۵۰ نفری نویسندگان در قالب جشنواره به تبریز سفر خواهند کرد و حضور در مراکز کانون و مدارس سطح استان، دیدار با معاون عمرانی استاندار و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، نشست با اصحاب صنایع و کارآفرینان آذربایجان شرقی برای انعکاس دغدغه‌های آنان در کتب و برگزاری جشن شب یلدا با حضور نویسندگان از برنامه های پیش بینی شده برای جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان در تبریز خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از برگزاری اختتامیه جشنواره دو سالانه کتاب در ۹ گروه و تجلیل از ۳۰ نفر از برگزیدگان این حوزه نیز خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت نویسندگان برای ارائه موضوعات مربوط با رویداد تبریز ۲۰۱۸ در اثار خود موضوعی است که در کنار تجهیز کتابخانه های بیمارستان ها و مدارس و اجرای طرح هایی چون کانون مدرسه به دنبال تحقق آنها هستیم.

کد خبر 3850603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha