۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹

لاوروف اعلام کرد:

توافق سران روسیه و ژاپن برای ازسرگیری تماس های نظامی

توافق سران روسیه و ژاپن برای ازسرگیری تماس های نظامی

«سرگئی لاوروف» در اظهاراتی به تشریح محورهای مورد توافق میان سران دو کشور روسیه و ژاپن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دقایقی پیش از توافق نظامی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن خبر داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: امروز توافق گردید که لازم است سایر مکانیسم های مربوط به گفتگوهای دوجانبه میان مسکو و توکیو که در سال های اخیر متوقف شده بود به حالت قبلی خود بازگردند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: منظور از این مکانیسم ها در واقع تماس های نظامی و همچنین از سرگیریِ مذاکرات در چارچوب ۲+۲ است.

وی درباره گفتگوی میان رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ژاپن تصریح کرد: علیرغم روابط ویژه کنونی میان آمریکا و ژاپن، مسکو و توکیو به همکاری های نزدیک در منطقه علاقه مند هستند.

لاوروف تأکید کرد: پوتین به تفصیل درباره سیستم های دفاع هوائی آمریکا و تمایل آن ها برای ایجاد یک منطقه دیگر به منظور اسقرار موشک هایشان در شمال شرقی آسیا با همتای ژاپنی خود رایزنی کرد.

این دیپلمات بلندپایه روس تأکید کرد که «پوتین» و «آبه» مسائل مربوط به دفاع هوائی و نیز حضور آمریکا در منطقه آسیا- اقیانوسیه و همچنین موضوع تهدیدات کره شمالی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کد خبر 3851352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha