۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۷:۲۴

در هفته وحدت:

جشن ولادت پیامبر (ص) در بقاع متبرکه شاخص قزوین برگزار می شود

جشن ولادت پیامبر (ص) در بقاع متبرکه شاخص قزوین برگزار می شود

قزوین- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) امروز در ۳۲بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد پیامبر یا عید مولود سالروز ولادت پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است اگرچه تاریخ دقیق ولادت پیامبر اسلام مشخص نیست اما این جشن‌ها معمولاً در ۱۲ ربیع‌الاول برگزار می‌شوند و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول را جشن می‌گیرند.

اکثر مسلمانان و دولت‌های اسلامی این روز را جشن می‌گیرند و به خاطر تولد رسول مهربانیها به شادمانی می‌پردازند، خیابان‌ها را آذین می‌بندند و صدقات و خیرات می‌ دهند، در مساجد نیز مجالسی برگزار می‌کنند و اشعاری به نام مولودی در مدح پیامبر اسلام می‌خوانند و سیره او را بیان می‌دارند و با شیرینی‌ از مردم پذیرایی می کنند.

هفته وحدت بهترین فرصت برای نزدیکی مسلمانان

فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنا بر روایات شیعه است، به ابتکارامام راحل به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

طی این اقدام، مسئله‌ای که شاید می‌توانست عاملی برای تشدید اختلافات میان مسلمانان شیعه و سنی باشد، موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شد. در این راستا سازمانی رسمی با نام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رسماً در حال فعالیت هست و هر ساله در تهران و در هفته وحدت کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را برگزارو علمای بزرگ را از کشورهای مختلف دور هم جمع می‌کند، که همواره از رهبر ایران تا همه مسولین تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان باید ایجاد و عوامل تفرقه خشکانده شود. با توجه به تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام در میان مسلمین، وحدت اسلامی مورد تأکید علمای سنی و شیعه قرار دارد واین هفته فرصت مناسبی برای نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر و دوری از اختلاف است.

سعید رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: یکی از مناسبت ها و روزهای مهم برای ما مسلمانان ولادت پیامبر گرامی اسلام است که در طول هفته وحدت و همچنین روز و شب ولادت پیامبر (ص)، مراسم جشن و برنامه های متعددی در بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می شود.

جشن میلاد در بقاع متبرکه استان قزوین

 وی بیان کرد: در طول هفته وحدت برنامه هایی در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود و بعد از نماز مغرب و عشاء در ۹ بقعه متبرکه شاخص قزوین، چهار بقعه شاخص بوئین زهرا، یک بقعه شاخص در شهرستان البرز و سه بقعه شاخص تاکستان مراسمی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: برگزاری این برنامه ها با رویکرد تقویت اتحاد، وحدت و برادری بین مسلمانان است تا توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان برای رسیدن به اهداف شوم شان خنثی شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) در بقاع متبرکه عنوان کرد: این مراسم در شب و روز ولادت پیامبر گرامی اسلام در ۳۲ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

رحیمی اظهارداشت: از ۳۲ بقعه متبرکه شاخص استان ۹ بقعه متبرکه در شهر قزوین است و مابقی بقاع متبرکه ای که جشن در آنها برگزار می شود در آبیک، الموت، طارم سفلی و دیگر نقاط استان واقع شده اند.

وی یادآور شد: همچنین برنامه شاخص ما در قزوین در امامزاده حسین (ع) است که سخنرانی و مولودی خوانی از جمله برنامه های این جشن در این بقعه متبرکه است.

رحیمی از مردم استان خواست در این مراسم جشن شرکت کنند.

کد خبر 3852112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha