تروریستها ۵ اتوبوس امدادی را پیش از ورود به فوعه و کفریا آتش زدند

تروریستها ۵ اتوبوس امدادی را پیش از ورود به فوعه و کفریا آتش زدند

عناصر عضو گروه های جبهه النصره و احرار الشام به دلیل بروز اختلاف در توافق خروج شهروندان سوری فوعه و کفریا، ۵ اتوبوس که قصد ورود به این مناطق را داشتند، به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، گروه های مسلح همچنان به ممانعت از ورود اتوبوس به مناطق شیعه نشین در سوریه ادامه می دهند.

در همین راستا، گروه های مسلح ۵ اتوبوس سوری را که در صدد ورود به مناطق شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» واقع در حومه ادلب برای خارج کردن شهروندان سوری بودند، پیش از ورود به این مناطق به آتش کشیدند.

منابع آگاه اعلام کردند که عناصر مسلح عضو گروه های جبهه النصره و احرار الشام با آتش زدن این اتوبوس ها برای مانع تراشی در روند اجرای توافق میان روسیه، ایران و ترکیه تلاش کردند.

اما از سوی دیگر مقامات سوری اتوبوس های جدیدی را به عنوان جایگزین اتوبوس های آتش گرفته به سمت فوعه و کفریا اعزام کردند.

این در حالی است که گروه های مسلح و تروریستی جبهه النصره و احرار الشام نیز به دلیل بروز اختلاف در خصوص اجرای توافق تخلیه شهروندان فوعه و کفریا با یکدیگر درگیر شدند.

گفتنی است، پیش از این استاندار ادلب در سخنانی تصریح کرد: ۲۵۰۰ شهروند فوعه و کفریا از این مناطق خارج خواهند شد. همزمان عناصر محاصره شده در مناطق شرقی حلب نیز از این مناطق خارج می شوند. در مرحله بعدی ۱۵۰۰ شهروند از فوعه و کفریا خارج خواهند شد و در برابر آن نیز ۱۵۰۰ عنصر مسلح حاضر در مضایا از این منطقه خارج خواهند شد.

کد خبر 3853442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha