۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷

مدیرکل پست گلستان:

پست لجستیک در گلستان راه اندازی می شود

پست لجستیک در گلستان راه اندازی می شود

گرگان- مدیرکل پست استان گلستان از راه اندازی پست لجستیک در گلستان خبر داد و گفت: هم اکنون در حال فراهم سازی زیرساخت های آن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جلالی صبح پنج شنبه در نخستین همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم اظهار کرد: مردادماه امسال شرکت پست به شرکت ملی تبدیل شد تا این صنعت ملی بستر و ساختار لازم برای حرکت در مسیر خدمات الکترونیک رو فراهم کند.

وی با یادآوری اینکه سال‌هاست خدمات پستی در دنیا به طور الکترونیک ارایه می شود، افزود:  شرایط برای ارائه خدمات الکترونیکی در شرکت هواپیمایی و راه آهن کشور فراهم بود اما اطلاعات آماری آن در پست وجود نداشت.

مدیرکل پست استان گلستان ادامه داد: با تبدیل شرکت پست به صنعت ملی تلاش داریم ساختار، تجهیزات و امکانات شبکه مدیریتی را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از ماموریت های جدید ما ارائه خدمات مالی، فیزیکی، الکترونیکی و ترکیب آن در خدمات پستی است.

جلالی تصریح کرد: هم اکنون بستر برای توسعه خدمات الکترونیک در شبکه های آی سی تی روستایی و شهری فراهم است.

وی از راه اندازی پست لجستیک در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرحله پایانی فراهم کردن زیرساخت ها و بهینه سازی سامانه های الکترونیکی برای ارائه خدمات و توسعه تجارت الکترونیک هستیم.

اجرای طرح «سیماک» در گلستان

مدیرکل پست استان گلستان بیان کرد: هفته آینده طرح «سیماک» در تجارت و خدمات الکترونیک استان اجرایی می شود و ظرف یکماه آینده تمام استعلامات میان دستگاهی به طور الکترونیکی و با این سامانه انجام می شود.

جلالی با یادآوری اینکه اداره کل پست گلستان از رتبه 27 کشور در دو سال گذشته به رتبه سوم رسیده است، گفت: سالم سازی، بسترسازی و ارائه خدمات نوین با بهره گیری از ایده های جدید و بخش خصوصی از اهداف تعیین شده است و آینده روشنی برای توسعه تجارت الکترونیک و اشتغالزایی این حوزه  در استان متصور هستیم.

گفتنی است، سرویس لجستیک پست در زمینه ترابری و تولیدات کارخانجات با صاحبان محصول همکاری می‌کنند. در این سرویس پست در زمینه ترابری و توزیع تولیدات کارخانجات و شرکت‌های سازنده با صاحبان محصول همکاری کرده و به عنوان انباردار اقدام به بلوکه محصول در واحدهای مختلف در سطح کشور می‌کند و براساس حوالجات صادره از سوی کارفرما محصول را در نشانی مشتریان توزیع و سپس با کارفرما تسویه حساب می‌کند.  

کد خبر 3856924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha