۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳

چهارشنبه ها در شهر کتاب؛

جلسات درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی آغاز می شود

جلسات درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی آغاز می شود

جلسات درس گفتارهایی درباره خواجوی کرمانی به زودی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، جلسات درس گفتارهایی درباره خواجوی کرمانی به زودی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شوند.

کمال‌الدین محمود کرمانی معروف به خواجو، یکی از شاعران قرن هشتم ایران است که در کرمان به دنیا آمد و از جوانی به سیر و سفر پرداخت. آثار او غیر از مثنویاتی که به شیوه‌ نظامی سروده، شامل قصاید، غزلیات و رباعیات است. خواجو در بسیاری از قالب‌های شعری طبع‌آزمایی کرده و در موضوعات مختلف سخن گفته است و در بعضی از ‌انواع آن از نوآوران است.

خواجوی کرمانی میان روزگار سعدی و حافظ می‌زیسته و آرامگاهش نیز در کنار سعدی و حافظ در شهر شیراز است. با توجه به جایگاه خواجوی کرمانی در تاریخ ادب فارسی، شایسته است که آثار و آراء و زندگی و زمانه‌ی او را بیشتر بشناسیم. به همین دلیل،

مرکز فرهنگی شهر کتاب، طی ۹ سال گذشته، در ادامه‌ برگزاری درس‌گفتارهایی درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، نظامی، عطار، بیهقی، ناصرخسرو، حافظ و خاقانی در ۴۵۰ جلسه، از روز چهارشنبه هشتم دی ماه، برگزاری جلسات درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی را آغاز می‌کند.

اولین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمان، چهارشنبه هشتم دی، از ساعت ۱۶:۳۰ با عنوان «خواجوی کرمانی کیست؟» با حضور محمود عابدی، اصغر دادبه، کوروش کمالی‌سروستانی و جمعی از اصحاب فرهنگ و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

ورود به این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 3859275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha