شیخ نبیل قاووق:

عربستان سعی دارد با هجمه علیه حشدالشعبی از داعش در موصل حمایت کند

عربستان سعی دارد با هجمه علیه حشدالشعبی از داعش در موصل حمایت کند

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که عربستان سعی دارد با هجمه علیه «الحشد الشعبی» عراق از داعش در موصل حمایت نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، شیخ «نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که خطر تکفیری در لبنان همچنان پا بر جاست و دولت جدید این کشور نباید مسئولیت خود در قبال تحرکات داعش و جبهه النصره در «جرود عرسال» و «راس بعلبلک» لبنان را نادیده بگیرد.

شیخ نبیل قاووق که در مراسمی در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) در حومه جنوبی بیروت سخن می گفت، تصریح کرد: حاکمیت دولت لبنان با اشغال مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا توسط اسرائیل ناقص است، همچنانکه اشغال اراضی لبنان در جرود عرسال و راس بعلبک توسط داعش و جبهه النصره موجب خدشه به حاکمیت دولت می شود و دولت لبنان وظیفه دارد برای آزادسازی تمام اراضی لبنان از جبهه النصره و داعش تلاش کند.

شیخ نبیل قاووق با بیان اینکه اگر حمایت رژیم سعودی نبود موج تکفیر منتشرشده در تمام کشورهای جهان به وجود نمی آمد و گسترش نمی یافت، تصریح کرد: مشکل در سوریه آغاز نشده و تنها به پنج سال اخیر مربوط نیست بلکه مشکل ما با تروریسم تکفیری-وهابی است که از ۲۵۰ سال پیش آغاز شده و امروز این سم و وبا به دلیل حمایت عربستان از مدارس تکفیری، گسترش یافته است.

وی با اشاره به وجود ده ها هزار مدرسه وهابی در جهان اسلام که تروریست ها را پرورش می دهند مثالی را برای درک میزان مشکلات پیش روی امت اسلامی مطرح کرده و گفت: در حال حاضر تنها در پاکستان بیش از دو میلیون دانش آموز گروه تروریستی طالبان به مدارس تکفیری-وهابی گرایش دارند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه افزود: این تروریسم تکفیری هیچ استثنایی بین هدف قرار دادن لبنان، سوریه، عراق و کشورهای جهان اسلام قائل نیست بلکه وبایی است که تمام کشورهای جهان را تهدید می کند. ما در آستانه سال جدید [میلادی] هستیم و صحبت ها درباره زمان شکست طرح تکفیری در سوریه و عراق در جریان است چرا که شکست در موصل و حلب به معنای آغازی برای پایان طرح تکفیری در منطقه است و عزای آن نیز در ریاض برگزار می شود.

شیخ نبیل قاووق در پایان تاکید کرد: عربستان چنین احساس می کند که طرف شکست خورده در موصل و حلب خودش است، از همین رو در جهت حمایت از باندهای تروریستی در حلب تلاش کرد و شکست خورد و امروز سعی دارد از طریق حمله به الحشد الشعبی عراق از داعش در موصل حمایت کند. نقاب ها فرو اقتاده و برای جهانیان معلوم شده است طرف هایی که از باندهای تکفیری در منطقه حمایت کرده و آنها را بکارگیری می نمایند چه کسانی هستند.

گفتنی است که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز دوشنبه مدعی شد که الحشد الشعبی یک گروه فرقه ای است و از سوی افسران ایرانی رهبری می شود!

وزیر خارجه رژیم سعودی در سخنانی گفت: ما با هر یک از نیروهای فرقه ای در سرزمین عراق مخالفیم و نسبت به عرب ماندن عراق نیز پافشاری می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد: الحشد الشعبی یک گروه فرقه ای است و از سوی افسران ایرانی رهبری می شود!

وزیر خارجه سعودی که رژیمش عامل ایجاد و حمایت از تروریست ها است، در سخنانی فرافکنانه و برای فرار رو به جلو عنوان کرد: برای مقابله با اقدامات تروریستی از طریق مرزهای عراق تمایل زیادی داریم.

کد خبر 3860908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha