۸ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

مدیر کل استاندارد کردستان؛

ایمن نبودن آسانسور ها از مهمترین دغدغه های استاندارد است

ایمن نبودن آسانسور ها از مهمترین دغدغه های استاندارد است

سنندج - مدیر کل استاندارد کردستان گفت: ایمن نبودن آسانسور ها در مکان های دولتی و عمومی از مهمترین دغدغه های استاندار است زیرا این نواقص با سلامت شهروندان سر و کار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای استاندارد با استاندار کردستان ظهر امروز چهارشنبه هشتم دی ماه در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد.

در این جلسه منصور لهونیان مدیر کل استاندارد کردستان به بیان عملکرد این سازمان در ۹ ماهه سال ۹۵ پرداخت و گفت: ۷۴۸ فراورده تحت پوشش در استان کردستان وجود دارد که ۲۸۷ واحد آن فعال است و در ۹ ماه ابتدای امسال ۹۳ مورد تمدید، ۵۲ مورد صدور اجباری، ۴۶ مورد تعلیق و ۳۱ مورد ابطال گواهی استاندارد وجود داشته است.

لهونیان ضمن گزارش عملکرد گشت های مشترک اظهار داشت: پنج هزار ۱۰۰ بازرسی در سطح اصناف بازار انجام شده است که ۵۸۵ مورد آن به توقیف اجباری ختم شده است.

وی بیان کرد: اداره کل استاندارد کردستان در زمینه صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی اعم از سیب زمینی فعالیت خود را شروع کرده است و در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال که مهر ماه امسال به ثبت رسید نیز فعالیت را شروع خواهیم کرد که وجود چنین علامتی در کشور های دیگر نیز قابل قبول است.

لهونیان افزود: پیرو مصوبات شورای سیاست گذاری و تدوین و ترویج استاندارد در راستای استاندارد سازی واحد های شناخته شده اقدامات لازم انجام شده است و در طی ماه های آینده نیز در دیگر مراکز انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد: آسانسورها از مهم ترین دغدغه های شرکت استاندارد است زیرا اگر نقصی در آسانسور به ویژه در مکان های دولتی و عمومی وجود داشته باشد جان مردم و شهروندان در خطر خواهد بود.

لهونیان گفت: در سامانه ثبت در خواست صدور گواهی ایمنی آسانسور ۳۲۶ درخواست به ثبت رسیده بود که ۱۵۴ گواهی از آن تاید شده است.

وی اظهار داشت: عدم همکاری اصناف و اتحادیه ها در اجرای طرح اوزان سبک در برخی شهرستان های استان به خصوص مریوان و قروه و عدم پرداخت تعرفه قانونی مربوط به ارائه خدماتی انجام شده از مهم ترین مشکلات اداره استاندارد کردستان است.

مدیر کل استاندارد کردستان در این جلسه به بیان برخی پیشنهادات برای مصوبه شدن در این جلسه پرداخت.

وی افزود: جلوگیری از توزیع کالا های بدون علامت استاندارد و کمتر از حد استاندارد و مجامع و اتحادیه های صنفی شهرستان های استان نسبت به استاندارد سازی وسایل توزین و سنجش ملزم شوند.

از مهمترین این پیشنهاد ها که به صورت مصوبه در آمد تامین اعتبار و امکانات لازم برای احداث و تجهیز آزمایشگاه های استاندارد مرز سیرانبند و باشماق بود که استاندرا کردستان تامین مکان آن، دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هزینه تجهیز و معاون سازمان استاندارد کشور نیز هزینه ساخت آن را برعهده گرفتند.

کد خبر 3862588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha