۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

«میکل آنژ» گویا به کتابفروشی‌ها آمد

«میکل آنژ» گویا به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته باربارا ای. سامرویل با ترجمه شیوا مقانلو توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته باربارا ای. سامرویل با ترجمه شیوا مقانلو به تازگی توسط موسسه آوانامه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب صوتی با همکاری موسسه انتشاراتی ققنوس و موسسه آوانامه دانش گستر منتشر شده است.

این کتاب چندی پیش توسط نشر ققنوس و در قالب یکی از عناوین مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» چاپ شده است. کتاب‌های مکتوب مجموعه «شخصیت های ماندگار» با صدای این گویندگان به صورت کتاب صوتی در می‌آیند: آرمان سلطان زاده، میلاد میرزائی، علی دنیوی ساروی، مرتضی قربانی، فرناز مرکباتی، پویا اشعاری، سالار حسین پور و...

میکل آنژ یکی از هنرمندان رنسانی است. رنسانس جنبشی فرهنگی بود که اوایل سده چهاردهم در ایتالیا شروع شد و نامش از واژه‌ای لاتین به معنی «تولد دوباره» اقتباس شده است. طی این دوران، توجه به هنر و ادبیات، علوم و اکتشافات جهانی و پیشرفت در اروپا جان گرفت. مردم با واکنش علیه فرهنگ کلیسایی قرون وسطا، ارزش‌های تازه‌تری را در جهان انسانی پیدا کردند. حدود قرن هفدهم که رنسانس به پایان رسید، تصور مردم از جهان، کاملا تغییر پیدا کرده بود.

میکل آنژ، مجسمه‌ها را چنان زیبا می‌تراشید که سنگ‌ها زنده به نظر می‌رسیدند. او چندین عمارت و میدان عمومی هم در زادگاهش ایتالیا طراحی کرد و دیوارهایی ساخت اما شهرت اصلی اش را مدیون مجسمه سوگ مریم و مجسمه معروف داوود که از سنگ مرمری عظیم ساخته شده‌اند، است. طرحی که یاد میکل آنژ را در ذهن مردم زنده نگه داشته، طرحی است که او کم تر از دیگر آثارش به آن علاقه داشت: نقاشی سقف نمازخانه سیستین.

کتاب گویای «میکل آنژ» به تازگی در یک لوح فشرده دی وی دی، با مدت زمان ۹۷ دقیقه تولید شده است.

کد خبر 3863241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha