۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

رسول صدرعاملی اعلام کرد:

فاز اجرایی جشنواره «حسنات» با بررسی ۱۸۰۰ اثر آغاز شد

فاز اجرایی جشنواره «حسنات» با بررسی ۱۸۰۰ اثر آغاز شد

دبیر جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» با اشاره به اینکه فاز اجرایی این جشنواره با بررسی ۱۸۰۰ اثر آغاز شد، تاکید کرد ارسال اثر در بخش «هر شهروند یک فیلم کوتاه» تا اول بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول صدرعاملی دبیر جشواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان با بیان اینکه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در بخش‌های مسابقه ملی، «هر شهروند یک فیلم کوتاه»، مستند اصفهان و بخش سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار در بخش ملی و مستند اصفهان به دبیرخانه این جشنواره از اول آذر ماه به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سه ماهه که هنرمندان برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره «حسنات» فرصت داشتند، یک هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر  ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان با بیان اینکه هنرمندان تهران، اصفهان و خراسان بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند، اعلام کرد: بر این اساس مشارکت هنرمندان در دو بخش داستانی و فیلمنامه هر کدام ۳۷ درصد، بخش مستند ۱۹ درصد و بخش پویانمایی نیز هفت درصد گزارش شده است.

صدرعاملی در خصوص آمار تفکیکی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ششم بیان کرد: در بخش داستانی ۶۸۷، مستند ۳۴۱، فیلمنامه ۵۴۵ و پویانمایی ۱۲۷ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۳۵ نفر از تهیه کنندگان آثار ارسال شده به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان تهیه کننده حقیقی هستند، افزود: همچنین ۱۲۸ اثر از انجمن سینمای جوان و ۲۶ اثر نیز از حوزه هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند.

صدرعاملی با تاکید بر اینکه دریافت آثار بخش شهروندی در دبیرخانه جشنواره تا پایان دی ماه ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر نیز در این بخش به دبیرخانه جشنواره حسنات ارسال شده است و همه شهروندان ایرانی می‌توانند در این بخش ایده‌های خود را با استفاده از تلفن‌های همراه در بازه زمانی یک تا پنج دقیقه ضبط و  از طریق نرم افزار تلگرام به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در خصوص بخش این جشنواره گفت: این بخش به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود فیلم‌های کوتاه تهیه شده توسط فیلمسازان شهرهای خواهرخوانده اصفهان در سطح بین‌الملل به نمایش در می‌آید و جلسات نقد و بررسی این فیلم‌ها نیز برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار می شود و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی «حسنات» اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.

کد خبر 3864556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha