۱۱ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کردستان:

آموزش و پرورش مهمترین خواستگاه پرورش تفکر است

آموزش و پرورش مهمترین خواستگاه پرورش تفکر است

سنندج- معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کردستان خواستگاه اصلی پژوهش را پرورش تفکر و تعقل خواند و گفت: مهمترین خواستگاه پرورش تفکر هم آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی بعد از ظهر امروز شنبه در همایش تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان در سنندج برگزار شد، گفت: پی بردن به راهکار علمی حل مشکلات از طریق پژوهش امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه پژوهش روند و کاری جدا ازسایر فعالیت ها نیست، عنوان کرد: پژوهش در بطن و متن تمامی کارها و فعالیت قرار دارد و روندی فعالانه، منظم و روشمند است.

وی خواستگاه اصلی پژوهش را پرورش تفکر و تعقل خواند و بیان کرد: مهمترین وبهترین خواستگاه پرورش تفکر هم آموزش و پرورش است و این نهاد بهترین بستر برای انجام پژوهش محسوب می شود.

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: از آنجاکه میدان اثربخشی آموزش و پرورش کل جامعه را در برمی گیرد لذا بسترساز اصلی پژوهش هم به شمار می رود.

محمدی ادامه داد: پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت بیان شده و یکی از ساحت های ۶ گانه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش براساس ماهیت و رسالت محوله به دنبال نهادینه کردن فرهنگ پژوهش است، بیان کرد: حدود ۵۰۳ نفر در استان در نوزدهمین دوره برنامه معلم پژوهنده شرکت کردند که از یان تعداد ۶۸ درصد مربوط به معلمان مقطع ابتدایی دو مابقی دوره متوسطه اول و دوم بودند.

وی با بیان اینکه ۴۴ اثراز تعداد افراد شرکت کننده به مرحله استانی راه پیدا کرد و ۱۱ طرح برگزیده استان شد، افزود: از این تعداد هم سه طرح به مرحله کشوری راه یافت که در این میان یک طرح به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد.

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: از ۴۵ هزار معلم استان ۴۷ نفر متقاضی شرکت در طرح پژوهشگران برتر بودند که از این تعداد ۲۳ درصد را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل دادند.

محمدی اضافه کرد: ۵۵۰ مقاله به دبیرخانه پژوهشگران برتر استان ارسال شد که از این تعداد ۲۸۹ مقاله توسط داوران مورد تایید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از بررسی های انجام شده ۱۳ نفر به عنوان پژوهشگر برتر شهرستانی و پنج نفر هم به عنوان پژوهشگر برتر استانی برگزیده شدند و امروز در این مراسم مورد تجلیل قرار می گیرند.

کد خبر 3864658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha