معارضان بحرینی:

اقدامات آل خلیفه در منطقه «الدراز» بحرین مشابه صهیونیست ها است

اقدامات آل خلیفه در منطقه «الدراز» بحرین مشابه صهیونیست ها است

معارضان بحرینی در خارج از این کشور در بیانیه ای اقدامات رژیم آل خلیفه را در منطقه الدراز، مشابه اقدامات رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، معارضان بحرینی در خارج از این کشور به سیاست های آل خلیفه و تلاش های آن برای نزدیک شدن به صهیونیست ها واکنش نشان دادند.

در همین راستا، معارضان بحرینی در خارج از این کشور در بیانیه ای تاکید کردند: اقدامات رژیم بحرین در منطقه «الدراز» (محل سکونت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین) همانند اقدامات رژیم صهیونیستی است. این موضوع بیانگر این نکته است که روش و سیاست های طرفین با یکدیگر تشابه دارد و به هم نزدیک است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: از مردم و اهالی منطقه الدراز درخواست می کنیم که با ثبت کردن و به نمایش گذاشتن محاصره الدراز در شبکه های اجتماعی، جنایات مرتکب شده از سوی رژیم بحرین ضد آنها را در معرض نمایش جهانیان قرار دهند.

پیشتر نیز جمع زیادی از شهروندان بحرینی با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

شهروندان بحرینی بر همبستگی با مردم فلسطین و نیز «جمعیت بحرینی مقاومت در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و «انجمن یاری فلسطین» تاکید کردند.

گفتنی است، همزمان با واکنش علمای بحرین به تحرکات دولت این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هیأتی از خاخام‌های جنبش «حباد» اواخر هفته گذشته به بحرین سفر کرده و در آنجا جشن عید یهودی را برگزار کردند.

کانال‌های تلویزیونی و سایت‌های خبری اسرائیلی تصاویر بحرینی‌هایی که در منامه در کنار خاخام‌ها در حال رقص و پایکوبی هستند، نمایش دادند.

در همین راستا جنبش حماس فلسطین نیز با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم و بحرین را به ادامه پشتیبانی از آرمان فلسطین دعوت کرد.

اخیرا علمای بحرین تحرکات رژیم آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را «اقدام تحریک آمیز خطرناک» و خیانت بزرگ به امت اسلامی و عربی برشمردند.

پیش از این نیز سایت ویکی لیکس افشا کرده بود که «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بارها آمادگی خود را جهت دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

کد خبر 3864737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha