۱۲ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۰۵

مدیرکل کار استان قزوین:

ایجاد اشتغال مهمترین ملاک انتخاب کارآفرین برتر قزوین است

ایجاد اشتغال مهمترین ملاک انتخاب کارآفرین برتر قزوین است

قزوین- مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ایجاد اشتغال، داشتن برنامه، مسئولیت پذیری و ایجاد ارزش اقتصادی در واحد مهمترین ملاک انتخاب کارآفرینان برتر استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی در یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان قزوین که روز یکشنبه با حضور فریدون همتی استاندار در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد اظهارداشت: کارآفرینان قادرند با سرمایه گذاری خود نیازهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشور را در حد مقدورات برطرف کنند.

وی افزود: اگر اشتغال در جامعه ایجاد شود می توان آسیب های اجتماعی را در حد قابل قبولی کاهش داد و در این راستا کارآفرینان نقش موثری دارند.

بابایی تصریح کرد: کارآفرینان با خروج از روزمرگی و استفاده از خلاقیت های خود در توسعه کسب و کار و رونق اقتصاد نقش آفرین هستند و با داشتن درک بالایی از شرایط اقتصادی با ریسک پذیری خود وارد فضای کسب و کار شده اند که ارزشمند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: متاسفانه حرکت ما به سمت توسعه پایدار در مقایسه با دیگر کشورها ضعیف است که شاید این موضوع ریشه در فرهنگ ما دارد که باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: نیاز جامعه کنونی اشتغال پایدار است تا بتوان معیشت مردم را تامین و برمشکلات فائق آمد که در تحقق این مهم نیازمند حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان شجاع و متعهد هستیم.

در مسیر کاهش مشکلات کارآفرینان استان گام برمی داریم

بابایی گفت: با تاکید استاندار محترم جلسات مستمر هفتگی برای حل مشکلات کارآفرینان در قزوین برگزار می شود که تاکنون از محل تسهیلات بهین یاب اعتبارات خوبی برای فعال شدن بنگاههای اقتصادی توزیع شده است.

وی یادآورشد: در سایت بهین یاب زمینه حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط فراهم شده تا این واحدها نیز که در اشتغال با سرمایه های کم ورود کرده اند بتوانند ادامه کار دهند.

بابایی تصریح کرد: هر چند جایگاه کشورمان در شاخص های کسب و کار از رتبه ۱۵۴ به رده ۱۱۷ رسیده اما هنوز این جایگاه برازنده ما نیست و باید اصلاح شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اضافه کرد: برای کاهش مشکلات کارفرمایان استان با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکها کارهای خوبی شده است که همچنان تداوم خواهد یافت.

ثبت نام ۱۴۰ واحد در جشنواره کارآفرینان  

بابایی با اشاره به جشنواره یازدهم کارآفرینان استان هم اظهارداشت: با اطلاع رسانی انجام شده ۱۴۰ واحد از کارآفرینان در آن ثبت نام کردند که پس از داوری مرحله اول ۷۹ واحد انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در گام دوم با بررسی شاخص هایی مانند ارزش اقتصادی، ایجاد اشتغال و میزان صادرات نسبت به انتخاب نهایی واحدها اقدام شد که در این میان شش کارآفرین برتر انتخاب شدند که دراین مراسم از آنها تجلیل می شود.

بابایی گفت: پذیرش مسئولیت اجتماعی، پاسخگویی به مردم، داشتن نگاه برنامه ای و رویکرد کارآفرینی و اشتغال از دیگر ملاک های ارزیابی کارآفرینان برتر استان در جشنواره یازدهم است.

در این مراسم از شش کارآفرین برتر استان تجلیل شد.

کد خبر 3865997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha