۲۰ دی ۱۳۹۵، ۸:۳۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم و فقیه سیاسی بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم و فقیه سیاسی بود

قم - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم و فقیه سیاسی بود، اندیشه های ایشان، برگرفته از اندیشه های امام خمینی(ره) بود .

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با ابراز تأسف و تأثر فراوان از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: ایشان یار و دوست قدیمی مقام معظم رهبری بودند و مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان یک تکیه‌گاه انقلاب می‌دانستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم و فقیه سیاسی بود

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم و فقیه سیاسی بود که اندیشه های ایشان را می‌توان به عنوان یک مکتب سیاسی در اسلام معرفی کرد. اندیشه‌های ایشان برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) بود و هم چون شهید مدرس به عنوان یک عالم و فقیه سیاسی مسیر انقلاب را هدایت می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رابطه خود را با خداوند اصلاح کرده بود و طبق روایت خداوند هم محبوبیت ایشان را در دل مردم قرار داد چون روایت می‌گوید «هر کس رابطه خود را با خداوند اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح می‌کند» و از اینکه می‌بینیم آیت الله هاشمی محبوبیت بالای مردمی داشت، نشان دهنده رابطه مخلصانه ایشان با خداوند بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد صبر بود

وی عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در برابر همه هجمه‌هایی که به ایشان شد صبر، بردباری و تقوا داشت و در واقع نماد صبر بود و این هم درس بزرگ اخلاقی بود که ایشان به همه ما داد.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: آیت الله هاشمی همیشه دلسوز مردم بود و در هر مسئولیت سنگینی به صحنه می‌آمد و خود را در معرض رأی و قضاوت و داوری مردم قرار می‌داد.

آیت الله هاشمی دارای روحیه وحدت و محبت و همبستگی بود

وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای روحیه وحدت و محبت و همبستگی بود و دائما تلاش می‌کرد که نیروهای انقلاب را کنار هم جمع و بین آن‌ها وحدت برقرار کند و این‌ها درس‌های بزرگی است که ما از این عالم مجاهد می‌توانیم بگیریم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: امروز وظیفه شاگردان مکتب فکری و سیاسی ایشان بسیار سنگین است و باید راه این مجاهد را ادامه دهند و همه باید راه آیت الله هاشمی رفسنجانی را ادامه دهند و اندیشه‌های ایشان را حفاظت و صیانت کنند.

کد خبر 3872268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha