۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سمنان:

۶۵۰ مداح استان سمنان در سامانه طوبی ثبت نام کردند

۶۵۰ مداح استان سمنان در سامانه طوبی ثبت نام کردند

شاهرود - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ثبت نام ۶۴۸ مداح در سامانه ثبت اطلاعات و ساماندهی مداحان سازمان تبلیغات اسلامی در این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سامانه طوبی در استان سمنان، توضیح داد: ابتدای اجرای طرح متاسفانه کمتر استقبال مداحان استان را شاهد بودیم اما خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد سرعت گرفتن طرح ثبت نام هیئت های مذهبی، مداحان و تشکل‌های مذهبی در این سامانه هستیم که این امر از پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی دفاتر و ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان، برآمده است.

وی افزود: علاوه بر ثبت نام ۶۴۸ مداح، شاهد ثبت اطلاعات ۵۵ هیئت و تشکل مذهبی در سامانه طوبی استان سمنان نیز هستیم که این امر با توجه به وجود بیش از یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان، باید بیش از این مورد عنایت عامه مردم قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: سامانه طوبی برای سازماندهی و ثبت اطلاعات مربوط به هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مداحان و شاعران آئینی طراحی شده و ثبت نام در سامانه طوبی، روال به روزنمایی اطلاعات تشکل های مذهبی را تسریع کرده و ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها را دقیق‌تر خواهد کرد.

روحانی نژاد بیشترین فایده طرح ثبت نام در سامانه طوبی را شفاف سازی آمار تشکل‌های دینی دانست و ابراز داشت: ثبت نام در سامانه طوبی به این شکل است که یک هیئت مذهبی با ثبت اطلاعات عمومی خود در سامانه، کد فعالیت ملی دریافت می کند سپس برای هر هیئت یک یا چند مداح و روحانی معرفی می کند که این افراد نیز دارای کد شناسایی از سامانه طوبی و سجام (ویژه اعزام مبلغ سازمان تبلیغات) هستند بدین ترتیب تمام اطلاعات یک هیئت ازجمله اطلاعات عمومی، تا مداح، روحانی، محل برگزاری جلسات، عزاداری ها، برنامه ها و ... به صورت دقیق و آنلاین مورد ثبت و بررسی قرار خواهد گرفت لذا این اهمیت است که سازمان تبلیغات بر جدی گرفتن هیئت های مذهبی نسبت به سامانه طوبی و ثبت نام در آن، تاکید می ورزد.

وی صدور مجوز فعالیت برای تشکل ها و مسئولان آن ها را از طریق ثبت اطلاعات در سامانه ممکن دانست و بیان داشت: به محض ثبت نام در سامانه و تایید اطلاعات صدور مجوز تحت وب انجام خواهد شد و با شناسایی تشکل توسط سازمان تبلیغات اسلامی، درلیست استفاده از خدمات و حمایت های فرهنگی و مالی و ... سازمان قرار خواهد گرفت و طبیعی است که در غیر این‌صورت، قطعا هیئت‌های مذهبی مشمول حمایت های سازمان قرار نخواهند گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه متذکر شد: تشکل‌های دینی و مذهبی باید برای ثبت‌نام با در دست داشتن فایل اسکن شده تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و تصویر یک قطعه عکس به نشانی http://tooba.tdm-ido.ir مراجعه کرده و در اسرع وقت ثبت نام کنند.

روحانی نژاد همچنین نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی این طرح ملی را بسزا دانست و افزود: قطعا با اطلاع رسانی درباره ابعاد این طرح ملی می توانیم شاهد افزایش روز افزون میزان تقاضا برای ثبت نام در سامانه طوبی باشیم چرا که این امر به ارتقای هیئت‌های مذهبی در استان، کمک می کند.

کد خبر 3873730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha