دولت ژاپن مقدمات استعفای امپراتور را فراهم می‌ کند

دولت ژاپن مقدمات استعفای امپراتور را فراهم می‌ کند

دولت ژاپن اقداماتی را جهت فراهم کردن زمینه استعفای امپراتور این کشور به جریان انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، بر اساس اعلام رسانه‌ های ژاپن دولت این کشور روند تغییرات قانونیِ لازم را آغاز کرده تا به «آکی‌ هیتو» امیراتور این کشور امکانِ کناره‌ گیری از این مقام را تا دو سال آینده بدهد.

بر اساس گزارش های واصله، امپراتور ژاپن از نظر سلامت جسمی در وضعیت مطلوبی نیست. همچنین وی تحت عمل جراحی قلب و درمان سرطان پروستات نیز قرار گرفته است.

مطابق با قوانین کنونی ژاپن، به امپراتور اجازه استعفا داده نمی شود و به همین دلیل نیز دولت در نظر دارد برای تحقق درخواست «آکی‌هیتو» قوانین لازم در این خصوص را به تصویب برساند.

بدین منظور، هیأتی از حقوقدانان بررسی زمینه‌ های قانونی استعفای وی از سلطنت و نحوه تدوین قوانین مناسب برای صدور مجوز این استعفا را آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است، «آکی‌هیتو» که ٨٣ سال دارد در ماه آگوست سال گذشته میلادی در سخنانی کم‌ سابقه خطاب به مردم گفت که نگران آن است که شرایط جسمی به وی اجازه ندهد به شکل دلخواه به وظایف خود در مقام امپراتور عمل کند.

گفتنی است، در صورت استعفای «آکی‌ هیتو»، او نخستین امپراتور ژاپن در دویست سال گذشته خواهد بود که از مقام خود کناره گیری می کند.

کد خبر 3874379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha