۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶

با حضور ۱۵۰ امدادگر؛

دوره تخصصی جستجو و نجات سوانح جاده‌ای در گناوه برگزار شد

دوره تخصصی جستجو و نجات سوانح جاده‌ای در گناوه برگزار شد

بوشهر - دوره تخصصی جستجو و نجات در سوانح جاده‌ای ویژه نجات‌گران و مربیان آموزشی جمعیت هلال احمر شهرستان‌های استان بوشهر به میزبانی شهرستان گناوه در پایگاه امداد جاده‌ای بینک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هلال احمر بوشهر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره تربیت نیروی امدادگر ماهر در حوادث و کمک به امر نجات مصدومین حوادث احتمالی در جاده‌ها، آشنائی امدادگران با مباحث تخصصی و کاربردی امداد و کمک‌های اولیه، تقویت مهارت فراگیران در فعالیت‌های امدادی و تیم‌های عملیات امداد و نجات و حوادث است.

حسین درویشی از جمله دلایل دیگر برگزاری دوره فوق را در شهرستان گناوه، پاسخگوئی سریع نجات‌گران به حوادث و سوانح جاده‌ای دانست و گناوه را به سبب میزان تردد وسایل نقلیه عبوری، یکی از محورهای مواصلاتی پر تردد استان دانست.

وی بیان کرد: در این دوره فراگیران با مباحث تخصصی امداد و کمک‌های اولیه شامل شرح وظایف امدادگران و نجاتگران، ایمنی و ارزیابی، رهاسازی و حمل مصدوم، خودرو نجات، مدیریت سانحه، اصول جستجو و نجات، کار با آمبولانس، تجهیزات نجات در سوانح جاده‌ای آشنا  می شوند.

همزمان با این دوره آموزشی ۲۲ مربی جستجو و نجات در سوانح جاده‌ای در دوره بازآموزی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه امداد جاده‌ای بینک از پایگاه‌های درجه یک کشوری است که در طول سال علاوه بر خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در جاده‌ها، برنامه‌های مهم آموزشی در آن برپا می‌شود و سایت آموزشی جاده‌ای در آن طراحی شده و در برگزاری دوره‌های امدادی از آن استفاده می‌شود و همچنین در محل ساختمان اداری جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه سایت آوار برداری به منظور برگزاری دوره‌های نجات در آوار استانی و شهرستانی دایر شده است.

در این دوره آموزشی ۱۵۰ نفر امدادگر و نجاتگر برادر و خواهر در دو دوره چهار روزه آموزش‌های لازم را در زمینه عملیات امداد و نجات جاده‌ای زیر نظر مربیان مجرب کشوری از سازمان امدادونجات بصورت تئوری و عملی فرا می گیرند.

کد خبر 3877940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha