۲۹ دی ۱۳۹۵، ۷:۴۸

دبیر کمیته قاچاق دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

بیش از پنج هزار عدد محصول آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف شده است

بیش از پنج هزار عدد محصول آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف شده است

سنندج - دبیر کمیته قاچاق دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به گزارشات و اموال توقیف شده گفت: پنج هزار و ۹۷۳ قلم محصولات آرایشی و بهداشتی توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کمیته قاچاق دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه کار گروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که شامگاه سه شنبه ۲۸ دی ماه در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: استان کردستان به عنوان یکی از استان های پیشگام در طی سال گذشته طبق قوانین و دستورات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا کار کرده است.

مظفر اسلامی نیا اظهار داشت: در جلسات گذشته مصوبه ای در مورد نحوه آموزش برای مصرف مکمل های ورزشی جهت اجرا به دستگاه ورزش و جوانان و صدا و سیما داده شد که تنها اداره ورزش و جوانان مصوبه را اجرایی کرد و کلاس های آموشی را برگزار کرد.

 وی توجه به امر آموزش را الزامی دانست و گفت: آموزش باید مداوم باشد و نباید به آموزش تک جلسه و ساعتی اکتفا کرد و حتی برای افزایش آگاهی اتحادیه صنف غذا و دارو کلاس هایی در مورد خرید وسایل و تجهیزات پزشکی برگزار شده است.

اسلامی نیا با اشاره به بازرسی ها و گشت های مشترک کمیته قاچاق افزود: پنج هزار و ۹۷۳ قلم محصول آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۴۸ میلیون و ۶۷۸  هزار تومان، دو هزار و ۸۰۰ عدد محصولات غذایی قاچاق به ارزش ۴۹ میلیون تومان در استان توقیف شده است.

وی با اشاره به بازدید های روتین و گشت های مشترک گفت: در این بازدیدها تعداد ۶۸۳ مورد بازدید از مراکز عرضه محصولات آرایشی، یک هزار و ۴۸۰ مورد بازدید از داروخانه ها، ۷۷ مورد بازدید از باشگاه های ورزشی، ۵۵ مورد بازدید از مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و شرکت ها، یک هزار و ۲۷۰ مورد بازدید از آرایشگاه بانوان و مراکز عرضه محصولات آرایشی بهداشتی و ۵۲ هزار و ۳۵۷ مورد بازدید از مراکز پخش و عرضه مواد غذایی به عمل آمد است.

دبیر کمیته قاچاق دانشگاه علوم پزشکی کردستان به تعداد کلاس های آموزشی اشاره داشت و عنوان کرد: در سال جاری ۱۳۸ کلاس آموزشی دایر شده و ۹ هزار و ۳۹۷ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

جمال رضاییان کارشناس روابط عمومی اداره کل اموال تملیکی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال بیش از ۲۰ تن کالا آرایشی، بهداشتی و غذایی شامل البسه مستعمل و دارو به ارزش ۵۱۳ میلیون تومان امحا و از چرخه مصرف خارج شد.

کد خبر 3880041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha