۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل:

نیمی از صندلی های دانشگاه پیام نور اردبیل خالی است

نیمی از صندلی های دانشگاه پیام نور اردبیل خالی است

اردبیل – رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به نیمی از ظرفیت و صندلی های این دانشگاه خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، افسر روحی پیش از ظهر شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ظرفیت ۳۰ هزار نفر دانشجو را داشته و نیمی از صندلی‌های آن خالی است، اضافه کرد: هر چند حضور در کلاس‌ها اجباری نیست اما به منظور یادگیری بهتر انتظار می‌رود دانشجویان از کلاس‌های درس بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان افزود: تمامی آزمون‌های این دانشگاه به صورت استاندارد و هماهنگ کشوری است و دانشجو به جای مطالعه جزوه کتاب پیشنهادی را مطالعه می‌کند.

روحی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر علت افزایش رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه پیام نور اضافه کرد: کنکور همواره به عنوان آزمون تمییز دهنده‌ای نیست و در کشورهای پیشرفته آزمون ورودی به مانند کنکور مفهوم ندارد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر در اغلب رشته‌های این دانشگاه جذب بدون کنکور داریم و بیشترین تقاضا در رشته‌های حقوق و روان‌شناسی است.

به عقیده رئیس دانشگاه پیام نور استان دانشگاه به جای سخت‌گیری با آزمونی به نام کنکور می‌بایست اجازه تحصیل را برای هر فرد علاقه‌مند فراهم ساخته و در ادامه نسبت به کیفیت آموزشی خود اقدام کند.

وی افزود: ممکن است فردی در رشته دانشگاهی خاصی استعدادی ویژه داشته باشد و نباید با سد کنکور مانع تحصیل وی شد بلکه در ادامه با کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها و ممانعت از نمره‌گیری آسان می‌توان زمینه تحصیل استعدادها را فراهم ساخت.

روحی تضمین کیفی آموزش‌های پیام نور را امتحانات آن عنوان کرد و گفت: تمامی امتحانات با مسدود کردن گوشی همراه و استفاده از مراقبان داخل دانشگاه برگزار می‌شود تا کمترین تخلفی صورت نگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان در خصوص کیفیت فضاهای آموزشی و امکانات این دانشگاه افزود: پیام نور استان اردبیل از جمله محدود دانشگاه‌ها در سراسر کشور است که کمبود فضای آموزشی ندارد.

به گفته روحی در دهه فجر امسال نیز ساختمان آموزشی با دو هزار و ۲۶۸ مترمربع مساحت و هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اضافه کرد: علاوه بر این محوطه ورزشی دانشگاه در دو هزار و ۷۰۰ مترمربع با هزینه کرد دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.

کد خبر 3882987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha