۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

وزارت فرهنگ روسیه گزارش داد؛

جای خالی مسکو و سنت پترزبورگ در فهرست شهرهای کتابخوان روسیه

جای خالی مسکو و سنت پترزبورگ در فهرست شهرهای کتابخوان روسیه

مطابق گزارش وزارت فرهنگ روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ در فهرست آن دسته از شهرهای این کشور که شهروندانش بیشترین استفاده را از نرم‌افزارهای کتابخوانی می‌کنند، قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت «سال کتاب ۲۰۱۷» طی گزارشی اعلام کرد که کدام شهرهای فدراسیون روسیه بیش از دیگر شهرها از نرم افزار کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کنند. در سایت سال ادبیات آمده است: تعداد کاربران نرم افزارهای «ام. ت.اس. کتاب» در شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند، متناسب با جمعیت شهر افزایش یافته است.

در آمار تهیه شده در این گزارشِ سایت وابسته به وزارت فرهنگ روسیه که از سوی ترجمه از رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، ترجمه و برای انتشار در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته است، مشخص شده که شهرهای قازان، اوفا، پرم، راستوف-نا-دون، یکاترینبورگ، سامارا، کراسنویارسک، نیژنی نووگوراد، نووسیبیرسک، سنت پترزبورگ، مسکو، وارونژ، اُمسک و ولگاگراد بیش از سایر شهرهای روسیه از نرم افزار کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کنند.

در نرم افزار «ام. ت. اس. کتاب» طی سال ۲۰۱۶، رمان دِن برائون «اینفرنو» بیش از سایر کتاب‌ها محبوبیت داشته و پس از آن «یادداشت‌های داماووی» اثر «یوگنی چِشیرکو»، سپس کتاب «دختری که تو را ترک کرد» اثر «جوجو موییس» بیش از همه دانلود و خوانده شده‌اند.

کد خبر 3884458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha