ترامپ گفتگوی تلفنی با نتانیاهو را «بسیار خوب» توصیف کرد

ترامپ گفتگوی تلفنی با نتانیاهو را «بسیار خوب» توصیف کرد

رئیس جمهور جدید آمریکا گفتگوی تلفنی خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «بسیار خوب» ارزیابی نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا اولین گفتگوی تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا طی جمعه گذشته را «بسیار خوب» توصیف کرد. وی در عین حال به موضوعات مطرح در این گفتگو اشاره ای نکرد.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که دونالد ترامپ از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن طی ماه فوریه آینده دعوت کرده است.

در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و روند صلح با فلسطینی‌ها رایزنی و گفتگو کرده است.

نتانیاهو روز یکشنبه در آغاز نشست کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به منظور بررسی موضوعات متعدد از جمله موضوع فلسطین و اسرائیل، اوضاع سوریه و ایران با ترامپ تلفنی گفتگو خواهد کرد. این در حالی است که نتانیاهو به موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشاره ای نکرد.

در همین حال کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به «قدس»، هنوز در مراحل اولیه بررسی قرار دارد.

لازم به ذکر است که «دونالد ترامپ» که از روز جمعه پس از مراسم تحلیف رسماً به عنوان ۴۵مین رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید راه یافت، در جریان رقابت‌ های انتخاباتی خود وعده داده بود که سفارت کشورش را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته و پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در «بروکسل» در اظهاراتی از مخالفت کشورهای اروپائی با طرح «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس خبر داد و درباره تشدید تنش ها در جهان عرب درصورت این اقدام ترامپ به وی هشدار داده بود.

کد خبر 3884725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha