۶ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۱۲

رویترز خبر داد؛

وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به ژاپن و کره جنوبی می‌رود

وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به ژاپن و کره جنوبی می‌رود

رئیس جدید پنتاگون در اولین سفر خارجی خود بعد از عهده دار شدن این پست، به کشورهای ژاپن و کره جنوبی، دو متحد اصلی واشنگتن در منطقه راهبردی آسیا ـ پاسیفیک، خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه از قصد «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، برای سفر به ژاپن و کره جنوبی طی هفته آینده خبر دادند.

به این ترتیب، دیدار با مقامات دو متحد اصلی آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک، اولویت نخست ماتیس می شود که کمتر از یک هفته از انتصابش به این مقام می گذرد و صلاحیتش در همان روز تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا (جمعه گذشته) به تایید مجلس سنا رسید.

گفتنی است که ترامپ دو روز پیش، در اقدامی غافلگیر کننده، فرمان خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد TPP را که سنگ زیر بنای سیاست چرخش به پاسیفیکِ «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا برای مواجهه با قدرت یابی چین در منطقه اقیانوس آرام بود، صادر کرد- اقدامی که مغایر با منافع ژاپن به عنوان یکی از اصلی ترین شرکای این پیمان تلقی می شود.

وی همچین بارها در طول کارزار انتخاباتی خود خطاب به دولت های توکیو و سئول گفته بود چنانچه خواهان تداوم کمک های واشنگتن در تامین امنیت خود هستند، باید سهم بیشتری را از بابت هزینه حضور نظامیان آمریکایی در کشورهایشان بپردازند.

کد خبر 3886817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha