وانگ ئی:

پکن خواهان مدیریت مناقشات با آمریکا است

پکن خواهان مدیریت مناقشات با آمریکا است

وزیر امور خارجه چین از تمایل برای مذاکره با دولت جدید آمریکا به شرط رعایت اصل چین واحد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین در سخنرانی به مناسبت آغاز سال نو چینی، گفت: پکن بر مبنای پایبندی سفت و سخت به اصل «چین واحد» و رعایت منافع هر یک از طرفین، خواهان برقراری گفتمان با دولت جدید آمریکا است.

به این ترتیب، پکن بار دیگر به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا، یادآوری کرد که اصل چین واحد قابل چانه زنی نیست حال آنکه وی پیشتر گفته بود که همه چیز قابل معامله است و پایبندی آمریکا به تعهداتش در قبال چین در گرو نتیجه مذاکراتی است که پیرامون مسائل تجاری خواهند داشت.

گفتنی است که چالش پکن- واشنگتن پیرامون اصل چین واحد از بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و دقیقا زمانی روی داد که وی به تماس تلفنی «تسای اینگ ون» رئیس کشور تایوان، پاسخ داد- اقدامی که در ۳۷ سال گذشته بی سابقه بوده است.

چین به تایوان به عنوان استانی متمرد و بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه کرده و آمریکا را از هر گونه تعامل و دیدار با مقامات تایوانی بر حذر می دارد.

به گفته وانگ، چین خواهان افزایش اعتماد دو جانبه، تمرکز بر همکاری، مدیریت مناقشات و ارتقاء سطح توسعه سالم روابط پکن- واشنگتن در راستای منفعت هر چه بیشتر مردم دو کشور است.

کد خبر 3886856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha