یونیسف اعلام کرد؛

بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند

بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که ۲.۲ میلیون کودک یمنی با سوء تغذیه شدید مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد دستاوردهایی که طی یک دهه در زمینه بهداشت عمومی در یمن حاصل شده بود در پی جنگ و بحران اقتصادی این کشور از بین رفته است.

یونیسف با اعلام افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید در یمن افزود که حدود ۳.۳ میلیون نفر از جمله ۲.۲ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می برند و ۴۶۰ هزار کودک زیر پنج سال نیز با سوء تغذیه وخیم تری مواجه هستند که این امر کودکان را در معرض ابتلا به اسهال و بیماری های تنفسی کشنده قرار داده است.

یونیسف همچنین اعلام کرد: چیزی که ما را نگران می کند سوء تغذیه وخیم است چرا که موجب مرگ و میر کودکان می شود. به دلیل وضعیت بد بهداشتی و جنگ و بحران اقتصادی در یمن ۱۰ سال به عقب بازگشته ایم و دستاوردهای بهداشتی که در طول یک دهه حاصل شده بود از بین رفته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که از هر هزار کودک یمنی ۶۳ کودک پیش از رسیدن به سن پنج سالگی می میرند که این میزان در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۳ نفر بوده است.

گفتنی است که رژیم سعودی با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود از ماه مارس ۲۰۱۵ مردم یمن را مورد تجاوز قرار داده است که طی آن هزاران نفر از مردم این کشور شهید و زخمی و خسارات سنگینی نیز به زیرساخت های این کشور از جمله مراکز بهداشتی درمانی وارد شده است.

کد خبر 3893664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha