۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵

نجفی:

حادثه پلاسکو قابل پیش بینی بود/ باید نگران وقوع حوادث مشابه باشیم

حادثه پلاسکو قابل پیش بینی بود/ باید نگران وقوع حوادث مشابه باشیم

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: آگاهی از شرایط ساختمان پلاسکو و سطح ایمنی آن، این واقعه را پیش‌بینی پذیر کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی حادثه پلاسکو با حضور وزیر کشور و شهردار تهران در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

محمدرضا نجفی، رئیس کمیته مجمع نمایندگان تهران برای بررسی حادثه پلاسکو گزارشی را در این خصوص ارائه داد.

نجفی اظهار داشت: ما باید این حادثه را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم و از آن درس بگیریم تا در ابعاد کوچک هم از وقوع چنین حوادثی پیشگیری شود. مجمع نمایندگان تهران بر همین اساس کمیته‌ای را برای شناخت عوامل بروز این واقعه تشکیل داد و نتایجی را به دست آورد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: آگاهی از شرایط ساختمان پلاسکو و سطح ایمنی آن این واقعه را پیش‌بینی پذیر کرده بود، بر همین اساس افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات ساختمان پلاسکو باید در اولویت قرار می‌گرفت.

عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: رفع خطر از ساختمان پلاسکو نیازمند تعطیلی و پلمپ آن نبود، به موجب مواد قانونی شهرداری موظف به رفع خطر از شهر و اماکن عمومی است و اینکه اقدام به ایمن‌سازی این اماکن کند. ضمن اینکه عدم اقدام اصلاحی برای بهبود ایمنی این ساختمان و بسنده کردن به اخطارها از جمله عوامل زمینه‌ساز این واقعه بوده است.

نجفی خاطرنشان کرد: مسئولیت احتمالی مالکین، سرقفلی‌داران و وزارت کار در ایمن‌سازی ساختمان برابر ضوابط باید بررسی شود. همچنین ابعاد وسیع خسارت جانی و مالی این واقعه و شیوه و اثربخشی مدیریت بحران نیز نیازمند بررسی کارشناسانه است و باید با تحلیل عمیق و همه جانبه ارزیابی شود.

رئیس کمیته ویژه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: کفایت تجهیزات و ابزار مناسب برای مدیریت بحران محل پرسش است، ما باید نگران وقوع حوادث مشابه باشیم و تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه انجام دهیم. در همین راستا باید نسبت به ارزیابی کارشناسانه ساختمان‌های مرتفع، رفع خطر، تقویت مدیریت بحران و اجتناب از احداث ساختمان‌های مرتفع در مکان‌های نا ایمن اقدام شود.

نجفی در پایان با تسلیت ضایعه شهادت آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو از تلاش‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های نهادهای مختلف به ویژه آتش‌نشانان و دستگاه‌های امدادی و سازمان‌های مردم نهاد و مردم تقدیر کرد و گفت: نقد افراد و دستگاه‌ها از جمله شهرداری به معنی نادیده گرفتن خدمات ارزشمند آنها نیست بلکه مردم حق دارند از خدمات شهری مناسب برخوردار باشند.

کد خبر 3894037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha