۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

۴۸ اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر کرمانشاه

۴۸ اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر کرمانشاه

کرمانشاه - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۶ فیلم طی ۸ روز(از ۱۴ تا ۲۱ بهمن) در ۲ سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه هر فیلم ۳ بار و در مجموع ۴۸ بار اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنج شنبه در سومین روز دهه فجر، همزمان در ۳۰ استان کشور، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در محل سینما فرهنگ کرمانشاه افتتاح شد.

ابراهیم رحیمی زنگنه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امسال سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر همزمان در تهران و اکثر استانهای کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این افتخار نصیب استان کرمانشاه شد که چهارمین جشنواره فیلم فجر را طی این سالهای اخیر تجربه کند.

وی اذعان داشت: در سالیان قبل ۳ دوره این جشنواره در سالهای ۹۱، ۹۲ و ۹۳ برگزار شد و کل بودجه را یکجا اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی هزینه می کرد تا اجازه اکران در سینما ها داده می شد اما امسال ترتیبی اتخاذ شده تا مانند تهران و سایر استانها هزینه تهیه کنندگان از محل فروش بلیط تهیه شود.

رحیمی زنگنه ادامه داد: امسال ۱۶ فیلم فیلم طی ۸ روز(از ۱۴ تا ۲۱ بهمن) در ۲ سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه هر فیلم ۳ بار و در مجموع ۴۸ بار اکران خواهد شد.

وی جشنواره فیلم فجر را بهار فیلم ایران معرفی کرد و یادآور شد: هر فیلم محصول سالها تلاش است که برخی از آنها پس از ۲ تا ۳ سال امکان اکران در سینما را یافته است.

وی تصریح کرد: امسال با همه فراز و نشیب ها این اکران برای استان کرمانشاه فراهم شده تا در ۲ سینما و با تلاشهای حوزه هنری و سینما فرهنگ در ۳ سانس(ساعت ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ) اکران شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آنچه مهم است استفاده صحیح و بجا از این فرصت و حضور پر شور مردم برای دیدن این فیلم ها است.

وی تاکید کرد: در این راستا همه نهادها و سازمان ها، شورای شهر و فرماندار باید وارد عمل شوند و با خرید بلیط سینما را پرشور کنند.

رحیمی زنگنه یادآور شد: همانطور که استان کرمانشاه در ارزیابی نمایشگاه کتاب جزو ۴ استان برتر کشور است که نشان از فرهنگ کتابخوانی مردم استان دارد، لذا باید در جشنواره فیلم فجر هم حضور فعال و پرشور داشته باشند که در ارزیابی جزو استانهای اول باشیم.

وی یکی از شاخص های توسعه فرهنگی را حضور چشمگیر مردم در سالن های سینما و نمایشگاهها عنوان کرد و یادآور شد: با حضور خود در جشنواره ها برای هنر هنرمندان سرزمین خود ارزش قائل شویم.

این مسئول ابراز داشت: هنر ذاتش در توجه مخاطب جلوه گری می کند و این توجه تشویق هنرمند را برای تولیدات متعدد در پی خواهد داشت.

وی در پایان از کلیه مسئولین شهر و اصحاب رسانه در خواست کرد تا از این رویداد استان به خوبی حمایت کنند تا هرچه بهتر برگزار شود.

گفتنی است اولین فیلم این جشنواره با نام "فصل نرگس" همزمان با تهران و سایر استانهای کشور در ساعت ۱۷ امروز پنج شنبه ۱۴ بهمن، در ۲  سینمای استان کرمانشاه اکران شد.

کد خبر 3895351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha