۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۱۸

در جریان رسیدگی به شکایت کاخ سفید؛

قضات دادگاه تجدید نظر روز سختی را برای ترامپ رقم زدند

قضات دادگاه تجدید نظر روز سختی را برای ترامپ رقم زدند

جلسه دادرسی پیرامون دلخوری کاخ سفید از تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ، بر روی احتمال مسلمان ستیزی و غیر منصفانه بودن طرح وی تمرکز داشت و وکلای کاخ سفید را از این بابت حسابی تحت فشار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک این کشور برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه، از سوی قضات شعبه نهم دادگاه فدرال شهر «سان فرانسیسکو» به چالش کشیده شد.

گفتنی است که جمعه گذشته، «جیمز روبارت» یکی از قضات فدرال شهر «سیاتل» آمریکا دستور تعلیق سراسری فرمان اجرایی ترامپ را صادر کرد و کاخ سفید نیز به نشانه اعتراض، علیه حکم وی شکایتی تنظیم کرد.

در همین راستا، نخستین جلسه دادرسی پیرامون این موضوع در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو تشکیل شد که ظاهرا طی آن، ۳ قاضی فدرال، وکلای دولت واشنگتن را از بابت اینکه آیا مدرک قبل استنادی مبنی بر خطرآفرین بودن اتباع این ۷ کشور (ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، سومالی و سودان) دارند؛ حسابی تحت فشار گذاشتند.

البته، در این میان، وکیل مدافع ایالت های «واشنگتن» و «مینه سوتا» که به نمایندگی از ایالات شاکی از بابت فرمان مهاجرتی ترامپ، در دادگاه حضور داشت نیز پاسخگوی سوالات سختی پیرامون صلاحیت روبارت برای تعلیق فرمان رئیس جمهور، آن هم در سراسر ایالات متحده بود.

گفتنی است که در پایان این جلسه دشوار، دادگاه فدرال سان فرانسیسکو اعلام کرد که در اسرع وقت، رای خود را صادر خواهد کرد.  پیشتر، در روز سه شنبه، این دادگاه گفته بود که نباید انتظار صدور رای در همان روز دادرسی را داشته باشیم حال آنکه نتیجه تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

به هر حال رای دادگاه فدرال سان فرانسیسکو هر چه باشد، با توجه به فرصتی که برای فرجام خواهی و تجدید نظر، در اختیار طرفین قرار خواهد گرفت؛ تعیین سرنوشت فرمان ترامپ در سطی بالاتر به دیوان عالی آمریکا واگذار خواهد شد.

کد خبر 3900795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha