۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه خبر داد:

ایجاد ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل توسط بسیج سازندگی

ایجاد ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل توسط بسیج سازندگی

کرمانشاه- مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: بسیج سازندگی توانسته در بخش انجام ماموریت خود در بخش محرومیت زدایی و اشتغالزایی ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور فتاحی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان سنقر، گفت: این دهکده فرصت خوبی در راستای تحقق اجرای سیاست های مقاومتی است که دارای زیرساخت های مناسب و به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: بسیج سازندگی سال گذشته توانسته در بخش انجام ماموریت خود در بخش محرومیت زدایی و اشتغالزایی ۱۴۰۰ پایگاه کارآفرینی و شغل ایجاد کند.

فتاحی یادآور شد: این دهکده به مساحت ۲۳ هکتار در مکانی که قبلا پادگان آموزشی بوده در ۱۰ کیلومتری جاده بیستون احداث شده است.

فتاحی یادآور شد: در این دهکده یک سوله پرورش ماهیان زینتی دایر شده است که در غرب کشور نمونه ای با این حجم وجود ندارد.

وی ایجاد باغات، واحد ماهی درمانی(فیش درمانی) و مجموعه تفریحی را از برنامه های توسعه ای این دهکده معرفی کرد و افزود: همچنین یک سوله پرورش ماهی های زینتی در این دهکده مشغول فعالیت است و مبلغ ۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفنه شده که زمینه اشتغال ۴ نفر به طور مستقیم را فراهم کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت ها پرورش قارچ در این دهکده است که برای این منظور ۸۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و طی آن ۱۱ نفر تولید کننده قارچ در این راستا مشغول کار شده اند.

وی اذعان داشت: امسال ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات جهت ایجاد طرح های اقتصادی پرداخت شد که طی آن زمینه سازی اشتغال ۱۰۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 3901414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha