۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵

چاوش اوغلو: پس از «الباب»، استان «الرقه» را مورد هدف قرار می دهیم

چاوش اوغلو: پس از «الباب»، استان «الرقه» را مورد هدف قرار می دهیم

وزیر خارجه ترکیه بدون اشاره به حضور نیروهای این کشور در سوریه بر خلاف قوانین بین المللی، از عملیات در استان «الرقه» سوریه پس از تسلط بر شهر «الباب» در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که پس از موفقیت نیروهای این کشور در تسلط بر شهر «الباب» در سوریه نوبت به عملیات در استان «الرقه» است.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: هدف اول ما به اتمام رساندن عملیات جاری در الباب است. نیروهای ارتش آزاد تحت حمایت نظامیان ما به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند.

وی در ادامه بدون اشاره به حمایت های این کشور از تروریست ها در سوریه با هدف براندازی دولت دمشق تصریح کرد: هواپیماهای روسیه و ائتلاف هر کدام در این زمینه مشارکت هائی را داشتند. دومین هدف ما عملیات در استان الرقه است. قصد داریم نیروهای ویژه خود را برای عملیات در الرقه به آنجا بفرستیم.

لازم به ذکر است، ترکیه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما با تمرکز بر سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.

کد خبر 3901528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha