۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

روسیه ارسال سلاح‌ های فوق دقیق به دولت سوریه را بررسی می‌ کند

روسیه ارسال سلاح‌ های فوق دقیق به دولت سوریه را بررسی می‌ کند

قائم مقام مجلس دومای روسیه اعلام کرد که مسکو در حال بررسی ارسال سلاح‌ ها و تجهیزات نظامی بسیار دقیق به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الیاس اوماخانوف» (Ilyas Umakhanov) قائم مقام مجلس دومای روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو صدور سلاح‌ های بسیار دقیق به سوریه را تحت بررسی قرار داده است.

قائم مقام مجلس دومای روسیه ادامه داد: روسیه به مبارزه نامتقارن علیه تروریسم در سوریه ادامه می‌ دهد که این امر می‌ تواند شامل تجهیز قوا و ارسال تجهیزات جدید و البته تأمین تسلیحات فوق دقیق برای دولت سوریه باشد.

«الیاس اوماخانوف» تصریح کرد: شکست تروریسم تنها بر اساس تلاش های یک کشور غیرممکن است؛ چرا که تروریسم ماهیت بین المللی به خود گرفته است و لذا پیروزی بر آن تنها در یک نقطه از جهان دلیلی برای محو تروریسم در نقاط دیگر نیست.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.

کد خبر 3901587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha