آغاز تنش سئول و پکن با اخراج مبلغان کره جنوبی از چین

آغاز تنش سئول و پکن با اخراج مبلغان کره جنوبی از چین

چین در ادامه تنش های خود با کره جنوبی بر سر استقرار سپر موشکی تاد در این کشور، اقدام به اخراج بیش از ۳۰ مبلغ کره ای کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پکن ۳۲ مبلغ دینی کره جنوبی حاضر در چین را اخراج کرد. این اقدام در ادامه تنش های میان دو کشور بر سر استقرار سپر موشکی تاد در کره جنوبی انجام می شود.

این ۳۲ مبلغ مذهبی در منطقه «یانجی» در شمال شرق چین در نزدیکی مرز با کره شمالی مستقر و بسیاری از آنها به مدت بیش از یک دهه در آنجا مشغول به کار بودند.

وزارت خارجه کره‌ جنوبی نیز اعلام کرد گروه‌های مسیحی را در جریان این موضوع قرار داده است و تایید کرده که ۳۲ نفر در ماه ژانویه از چین اخراج شدند.

این وزارتخانه به گروه‌های مذکور توصیه کرد که برای پایبندی به قوانین و رسوم مناطقی که در آنها کار می‌کنند اهمیت قائل شوند.

این در حالی است که در کره‌ جنوبی تا حد زیادی اعتقاد دارند چین این کار را به تلافی طرح سئول برای میزبانی از سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا به بهانه تهدید موشکی کره شمالی انجام داده است.

با این حال یک مقام دولت کره‌ جنوبی گفت: نشانه‌ای مبنی بر ارتباط مستقیم میان این اخراجها و تنش بر سر سامانه تاد وجود ندارد.

آمریکا به بهانه حفاظت از کره جنوبی در برابر موشک های کره شمالی، با سئول توافق کرد تا سامانه موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کند اما این امر با واکنش منفی چین مواجه شده است.

کد خبر 3904046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha