۲۳ مهر ۱۳۸۵، ۱۲:۲۱

سيدمحمد جاهد در گفتگو با مهر:

استفاده از نور طبيعي از ويژگي‌هاي فيلمبرداري "ابراهيم خليل‌الله" است

نحوه نورپردازي و استفاده از نورهاي طبيعي مثل مشعل يكي از ويژگي‌هاي فيلمبرداري فيلم سينمايي "ابراهيم خليل‌الله" به كارگرداني محمدرضا ورزي است.

سيدمحمد جاهد، مدير فيلمبرداري "ابراهيم خليل الله"، درباره همكاري خود در اين فيلم به خبرنگار مهر گفت: "در چند اثر قبلي آقاي ورزي به عنوان فيلمبردار همكاري داشتم و با توجه به ويژگي اين پروژه تاريخي مذهبي، همكاري در آن را پذيرفتم."

جاهد در مورد انتخاب لوكيشن هاي فيلم گفت: "براي فيلبرداري بهتر و طبيعي تر دكور معابدي كه آذر بت تراش بت ها را در آنجا مي تراشيد و نگهداري مي كرد ساختيم. لوكيشن كاخ نمرود و خانه كعبه نيز از جمله لوكيشن هايي بودند كه براي فيلم ساخته شد و براي قسمت هايي از فيلمبرداري از دكورهاي مجموعه "مريم مقدس" استفاده كرديم."

وي درمورد فيلمبرداري آثار تاريخي تاكيد كرد: "در فيلمبرداري آثار تاريخي نورپردازي يكي از ركن هاي اساسي كار محسوب مي شود. در اين كار با توجه به اينكه با يك اثر تاريخي رو به رو بوديم يكي از منابع نورپردازي را در صحنه نور مشعل ها قرار داديم تا بتوانيم به خواسته خودمان برسيم. البته بازي بازيگراني همچون محمد صادقي و بهزاد فراهاني نيز كمك زيادي در نحوه فيلمبرداري داشت."

جاهد در پايان متذكر شد: "اميدوارم تلاش هاي گروه سازنده "ابراهيم خليل الله" هنگام اكران فيلم ديده شود و فيلم بتواند با توجه به مضمون ارزشمندش با مردم ارتباط برقرار كند. فيلمبرداري "ابراهيم خليل الله" در كارنامه من يكي از بهترين ها محسوب مي شود."

کد خبر 390544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha