رویترز گمانه زنی کرد؛

اهمیت زبان اشاره ترامپ و نتانیاهو در تعیین سیاستهای خاورمیانه

اهمیت زبان اشاره ترامپ و نتانیاهو در تعیین سیاستهای خاورمیانه

اولین دیدار رسمی رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی از جهت تراکم موضوعات مورد بحث و همچنین نوع برخورد طرفین می تواند تا اندازه ای خط مشی سیاست گذاری در خاورمیانه در سال های پیش رو را مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میزبانی امروز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بابت اینکه نخستین دیدار رسمی آنها به شمار می رود حائز اهمیت است به ویژه آنکه در دولت قبلی واشنگتن تنش با تل آویو تا حد بی سابقه ای بالا گرفت و حالا همه چشم انتظارند تا ببینند مردی که در طول کارزار انتخاباتی خود وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را می داد؛ قرار است در وعده خوش خدمتی به صهیونیست ها تا کجا صادق باشد.

اگرچه ترامپ به ضد و نقیض گویی شهره است اما آنچه که امروز بین وی و نتانیاهو می گذرد، تا حدی بازگو کننده خط مشی سیاست گذاری در خاورمیانه در سال های پیش رو خواهد بود.

انتظار می رود که در دیدار دو جانبه امروز موضوعات مهمی چون بحران سوریه، توافق هسته ای ایران و مناقشات اسرائیل-فلسطین از جمله تداوم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و همچنین تشکیل دولت مستقل فلسطین به بحث و بررسی گذاشته شود.

گفتنی است نتانیاهو که این روزها از بابت اتهام فساد مالی نسبت داده شده به وی، حال و روز خوشی را در تل آویو تجربه نمی کند، با فاصله گرفتن از این فضا، تمام دیروز سه شنبه را به رایزنی با مشاورانش پرداخت تا مبادا در گفتگو با ترامپ نکته نگفته ای باقی بماند.

از اینها که بگذریم، همه نگاه ها به زبان بدن و رفتار طرفین است تا حداقل گمانه زنی هایی در خصوص رازهای مگو بین این دو مرد که سابقه آشنایی آنها به دهه ۱۹۸۰ باز می گردد، انجام شود. این نگاه ها از وقتی که معلوم شده ترامپ در دیدار با رهبران دیگر کشورها از شیوه های نامتعارف برای دست دادن استفاده می کند، با دقت بیشتری بر روی وی متمرکز می شود.

برای نتانیاهو محافظه کار و تند رو نیز که ۱۱ سال بر سر قدرت بوده اما تا کنون سابقه گفتگو با یک رهبر جمهوریخواه آمریکایی را نداشته، دیدار با ترامپ یک فرصت است.

«دنیس راس» از مشاوران حوزه ایران و خاورمیانه در دوره ریاست جمهوری «بیل کلینتون» می گوید که هر دو طرف برای موفقیت این نشست تلاش می کنند.

کد خبر 3908147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha