۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶

برت مک گورک در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح کرد:

تلاش های روسیه برای خشونت زدائی در سوریه

تلاش های روسیه برای خشونت زدائی در سوریه

نماینده آمریکا در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش با اذعان به تلاش روسیه برای حل بحران در سوریه خواستار نقش آفرینی کشورش در این فرایند در چارچوب مذاکرات آستانه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «برت مک گورک» (Brett McGurk) نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش از تلاش روسیه برای حل بحران در سوریه خبر داد اما در عین حال از باقی ماندن برخی مسائل با این کشور سخن گفت.

نماینده آمریکا در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش در کنفرانس امنیتی مونیخ در این خصوص اعلام کرد: به واقع فکر می کنم که روسیه تلاش های زیادی را برای انجام کارهائی در راستای خشونت زدائی در سوریه در یک دوره زمانی حساس مصروف داشت.

وی در عین حال تأکید کرد: اما یافتن راهی برای استفاده از توان روسیه در اثرگذاری بر شرایط با سئوالاتی مواجه بوده است.

به گزارش آناتولی، «برت مک گورک» تصریح کرد: ترکیه و روسیه تضمین کنندگان مناسبی برای آتش بس در سوریه هستند و ما نیز به دنبال آن هستیم که آمریکا بتواند برای کمک به تقویت این فرایند از طریق مذاکرات آستانه به نقش آفرینی بپردازد.

مذاکرات آستانه با تلاشهای ایران، روسیه و ترکیه با هدف برقراری صلح در سوریه ترتیب داده شده و دُور اول آن در تاریخ ۶ ژانویه و دور دوم آن در ۱۵ و ۱۶ فوریه (۲۷ و ۲۸ بهمن) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار گردید.

کد خبر 3911916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha